کاهش قیمت طلا با تقویت دلار

کاهش قیمت  طلا با تقویت دلار
خلاصه اخبار

قیمت طلا امروز سه شنبه 10 خرداد ماه در بازارهای آسیایی کاهش یافت. از دلالیل کاهش قیمت طلا می توان به تقویت دلار و افزایش بازده خزانه داری آمریکا اشاره کرد.

قیمت طلا امروز سه شنبه 10 خرداد ماه در بازارهای آسیایی کاهش یافت. از دلالیل کاهش قیمت طلا می توان به تقویت دلار و افزایش بازده خزانه داری آمریکا اشاره کرد.

Gold Down, Set For Second Consecutive Monthly Loss as Dollar Strengthens

معاملات آتی طلا تا ساعت 11:13 عصر به وقت شرقی (3:13 بامداد به وقت گرینویچ) با 0.17 درصد افزایش به 1854.20 دلار رسید و از اول ماه تا به امروز حدود 2.6 درصد کاهش یافت که بیشترین میزان از سپتامبر 2021 است. دلار که معمولاً معکوس به طلا حرکت می کند، تا روز سه شنبه رو به بالا حرکت می کرد.

بازدهی اوراق بهادار 10 ساله خزانه داری ایالات متحده در روز سه شنبه افزایش یافت.

کریستوفر والر، رئیس فدرال رزرو آمریکا روز دوشنبه گفت: فدرال رزرو باید آماده باشد تا از این پس در هر جلسه تا زمانی که تورم به طور قاطع مهار نشود، نرخ بهره را نیم درصد افزایش دهد. همکاران والر، جان ویلیامز، رئیس فدرال رزرو نیویورک و جیمز بولارد، رئیس فدرال رزرو سنت لوئیس، چهارشنبه در رویدادهای جداگانه سخنرانی خواهند کرد. لورتا مستر، رئیس فدرال رزرو کلیولند، یک روز بعد در مورد چشم انداز اقتصادی صحبت خواهد کرد.

فدرال رزرو قرار است شروع به کوچک کردن ترازنامه 8.9 تریلیون دلاری خود کند . جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده نیز در اواخر روز با جروم پاول، رئیس فدرال رزرو دیدار خواهد کرد.

رویدادهای پیش رو، گزارش مشاغل ایالات متحده، از جمله حقوق و دستمزد غیرکشاورزی، روز جمعه اعلام می شود. همچنین داده های  منتشر شده از کشور چین در اوایل روز منتشر شد که نشان داد که شاخص مدیران خرید تولیدی (PMI) در ماه می 2022 49.6 بود، در حالی که PMI غیر تولیدی 47.8 بود.

در سایر فلزات گرانبها، نقره 0.7 درصد کاهش یافت و در ماه تا به امروز حدود 4.1 درصد کاهش داشته است. پلاتین 0.8% سقوط کرد . پالادیوم با 0.2 درصد کاهش به 2029.61 دلار رسید و در این ماه حدود 12.6 درصد کاهش یافت که بیشترین کاهش از نوامبر 2021 است.

برچسب‌ها
نظرات کاربران
  • سلام
    ی سوال پیش اومده برام
    چرا قیمت طلا انلاین به قیمتی که تو تابلو طلا فروشی هست فرق داره