کاهش قیمت جهانی طلا

کاهش قیمت جهانی طلا
خلاصه اخبار

فهرست عناوینبه گزارش سیگنال به نقل از اتحادیه طلا، در حالی که بانک های مرکزی مهم جهان از احتمال اتخاذ اقدامات انبساطی بیشتر سخن گفته اند و نگرانی ها از کاهش شدید رشد اقتصادی را تا حدودی کاهش داده اند، قیمت طلا امروز و همزمان با تقویت ارزش دلار و رشد شاخص های بورس شاهد […]

به گزارش سیگنال به نقل از اتحادیه طلا، در حالی که بانک های مرکزی مهم جهان از احتمال اتخاذ اقدامات انبساطی بیشتر سخن گفته اند و نگرانی ها از کاهش شدید رشد اقتصادی را تا حدودی کاهش داده اند، قیمت طلا امروز و همزمان با تقویت ارزش دلار و رشد شاخص های بورس شاهد کاهش بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.3 درصد کاهش به 1509 دلار و 13 سنت رسید. قیمت طلا در بازار امریکا نیز امروز 0.3 درصد افت داشت و به 1518 دلار و 70 سنت رسید.

جفری هالی، تحلیلگر موسسه اواندا در این باره گفت: «ارزش دلار در حال تقویت شدن است و با توجه به اینکهقیمت طلا در طی چند هفته گذشته رشد بسیار خوبی داشته شاهد برداشت سود تجار طلا در بازار هستیم.»

شاخص ارزش دلار در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی امروز در نزدیکی بالاترین رقم دو هفته گذشته که روز جمعه به ثبت رسیده بود در نوسان بود و موجب شد تا طلا برای خریدارانی که از ارزهای غیردلاری استفاده می کنند گران شود.

به دنبال امیدواری ها نسبت به اتخاذ سیاست های پولی محرک اقتصادی از سوی بانک های مرکزی جهان و اقدامات اقتصادهای بزرگی نظیر المان و چین برای کاستن از نگرانی های سرمایه گذاران، ارزش سهام در بازارهای اسیایی نیز امروز شاهد افزایش بود.

بانک مرکزی چین روز شنبه از یک سلسله اصلاحات کلیدی در نرخ بهره رونمایی کرد که هدف ان پایین اوردن هزینه استقراض برای شرکت ها و جلوگیری از کاهش بیشتر رشد اقتصادی به دلیل جنگ تجاری است.

قیمت طلا از زمان رسیدن به رقم 1265 دلار و 85 سنت در ماه می، 19 درصد افزایش یافته که دلیل ان نگرانی ها از تبعات جنگ تجاری امریکا و چین و سیاست های انبساطی بانک های مرکزی جهان عنوان شده است.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای طلا و سکه به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را از کافه بازار دریافت نمایید.
برچسب‌ها