کاهش قیمت اخیر بیت‌کوین نشان ‌دهنده‌ی شروع یک چرخه‌ی پارابولیک یا سهمی‌وار جدید خواهد بود

کاهش قیمت اخیر بیت‌کوین نشان ‌دهنده‌ی شروع یک چرخه‌ی پارابولیک یا سهمی‌وار جدید خواهد بود
خلاصه اخبار

آقای متی گرینسپن(Mati Greenspan) تحلیل‌گر ارشد پلت‌فرم مبادلاتی eToro طی جدید‌ترین مصاحبه‌ی خود در روز ۱۷ می اعلام نموده که روند کاهش قیمت بیت‌کوین(با نماد BTC) طی روز‌های اخیر کاملا عادی است و ما شاهد شروع یک چرخه‌ی پارابولیک یا سهمی‌وار جدید هستیم.

به گزارش سیگنال به نقل از کوینیت، جهش ناگهانی قیمت رمزارز بیت‌کوین(با نماد BTC) از ۵ هزار دلار تا ۸ هزار دلار تنها در مدت زمان تقریبی ۴۵ روز، قطعا یادآور سناریوی روند صعودی دسامبر ۲۰۱۷ خواهد بود. با این حال، طبق گفته‌های متی گرینسپن(Mati Greenspan) سقوط اخیر قیمت بیت‌کوین از ۸ هزار دلار به حدود ۷۳۰۰ دلار فعلی فقط یک وضعیت و پیشامد عادی است.

کاهش قیمت اخیر بیت‌کوین نشان ‌دهنده‌ی شروع یک چرخه‌ی پارابولیک یا سهمی‌وار جدید خواهد بود

آقای گرینسپن به عنوان تحلیل‌گر ارشد پلت‌فرم eToro در مصاحبه‌ی روز ۱۷ام می، نظرش را در رابطه با تغییرات اخیر قیمت بیت‌کوین و آینده‌ی درخشان این رمزارز، ابراز کرد.

طبق گفته‌های وی، بازگشت و کاهش قیمت اخیر بیت‌کوین نشان ‌دهنده‌ی شروع یک چرخه‌ی پارابولیک یا سهمی‌وار دیگر است. وی در مصاحبه‌ی خود بیان کرد که «که ما شاهد شروع یک چرخه‌ی سهمی‌وار دیگر هستیم».

آقای گرینسپن در ادامه به روند صعودی سال ۲۰۱۷ اشاره کرد و گفت که رمزارز بیت‌کوین هم اکنون در حال نشان دادن یک رفتار دوره‌ای است. وی همچنین توضیح داد که  بیت‌کوین تا کنون چندین مرتبه این چرخه‌ و دوره‌ی تناوبی را تجربه کرده است. وی در رابطه با این موضوع گفت:

در رابطه با تغییرات اخیر، توضیح و دلایل متعددی وجود دارد. ساده‌ترین توضیح برای این موضوع این است که ما در یک چرخه‌ی بزرگ‌تر قرار گرفته‌ایم. بیت‌کوین قبل از این جهش عظیم، قبلا از چندین چرخه عبور کرده است(در رابطه با افزایش ۱۰ هزار تا ۱۵ هزار درصدی طی یک دوره‌ی کوتاه صحبت می‌کنیم)، و این کاهش و بازگشت‌های عظیم قیمت‌ می‌تواند ۸۰ و یا حتی ۹۰ درصد باشند.Mati Greenspan

با این حال برخلاف سال ۲۰۱۷، زمانی که جامعه‌ی رمزارزی بالاترین قیمت بیت‌کوین را به قراداد‌های آتی بیت‌کوین Cboe و CME مرتبط می‌دانست، به گفته‌ی گرین اسپن این بار قیمت بیت‌کوین واقعی بوده و به دلیل دستکاری در بازار نیست.

با این وجود، لازم به ذکر است که قیمت بیت‌کوین در زمان نگارش این مقاله از ۸ هزار دلار به ۷۳۰۰ دلار رسیده است، در نتیجه شاهد یک کاهش مختصر ۰/۹۲ دردی در سرمایه‌ی در حال گردش بیت‌کوین(MarketCap) و سقوط تا ۱۳۰ میلیارد و ۲۷ میلیون دلار هستیم.

کاهش قیمت اخیر بیت‌کوین نشان ‌دهنده‌ی شروع یک چرخه‌ی پارابولیک یا سهمی‌وار جدید خواهد بود

در زمان مصاحبه‌ی آقای گرینسپن قیمت بیت‌کوین همچنان در روند نزولی قرار داشت، با این وجود وی اعلام کرد که علی‌رغم این کاهش ارزش، رمزارز بیت‌کوین نسبت به ماه ژانویه ۱۰۰ درصد افزایش قیمت داشته است. وی در رابطه با این موضوع اظهار داشت:

در سال جاری و تا به امروز، صنعت رمزارزی بهترین کلاس دارایی جهان از لحاظ عملکرد بوده است. حتی با وجود کاهش ارزش روز گذشته، بیت‌کوین از ماه ژانویه تا کنون ۱۰۰ درصد افزایش قیمت داشته است. عناوین خبری که امروز می‌بینیم، نشان دهنده‌ی این است که گسترش و پذیرش عظیم صنعت رمزارزی نزدیک است.  

منبع: coinit.ir