کاهش قیمت اتریوم همزمان با رسیدن کارمزدها به پایین‌ترین سطح سه ماه اخیر

کاهش قیمت اتریوم همزمان با رسیدن کارمزدها به پایین‌ترین سطح سه ماه اخیر
به گزارش سیگنال به نقل از ارز دیجیتال،

داده‌های تازه نشان می‌دهد که کارمزد تراکنش‌های اتریوم به پایین‌ترین سطح در سه ماه گذشته رسیده است. همزمان با پایین‌آمدن کارمزدها، قیمت اتریوم نیز افت کرده است.

به گزارش کوین دسک، روز شنبه، میانگین کارمزد شبکه‌های اتریوم به ۰.۰۰۲۴۶۱۹۹ اتر رسید که کمترین میزان در سه ماه گذشته است. این میزان کارمزد از ۱۲ ژوییه (۲۲ تیر) تا به حال بی‌سابقه بوده است. در آن زمان میانگین کارمزدهای شبکه اتریوم ۰.۰۰۲۱۱۴۳۷ اتر برآورد شده بود. کارمزد در شبکه اتریوم، میزان اتری است که برای انجام تراکنش‌های شبکه، چه به‌صورت انتقال مستقیم و چه از طریق پلتفرم‌های دیفای (DeFi)، پرداخت می‌شود. این در حالی است که قیمت اتریوم در ۲۴ ساعت گذشته با حدود ۱ درصد افت قیمت همراه بوده است.

نمودار کارمزدهای شبکه اتریوم
نمودار کارمزدهای شبکه اتریوم

ژان مارک بونفوس (Jean-Marc Bonnefous)،‌ از مدیران ارشد شرکت تلوریان کپیتال (Tellurian Capital)، معتقد است که افت توجهات و هایپ‌ها در حوزه دیفای عامل این کاهش کارمزدهاست. او در ادامه افزود:

با کاهش هیجانات پیرامون توکن‌های دیفای، صرافی‌های غیرمتمرکز و بازارسازهای خودکار (Automated Market Makers)،‌ کارمزدهای شبکه اتریوم هم فعلا با کاهش همراه بوده است.

به‌عقیده بونفوس، با افزایش دوباره تب‌وتاب دیفای، باید منتظر افزایش کارمزدها در شبکه اتریوم باشیم. او در بخشی دیگر از صحبت‌هایش گفت:

شاید برای چند هفته آینده و تا اوج‌گیری دوباره توکن‌های دیفای، در یک فاز تثبیت قرار بگیریم. در این صورت به احتمال زیاد در آینده شاهد افزایش نرخ کارمزدها خواهیم بود. مشکل اینجاست که کارمزدهای بالا بدون بهبودهای ساختاری از بین نخواهد رفت.