کاهش سطح همبستگی بیت کوین و اتریوم آغاز موج صعودی اصلی رمزارزها را نوید می‌دهد

کاهش سطح همبستگی بیت کوین و اتریوم آغاز موج صعودی اصلی رمزارزها را نوید می‌دهد

به گزارش سیگنال به نقل از کوینیت،

کاهش همبستگی بیت کوین و اتریوم

تحلیلگران شرکت اسکیو(Skew) در آخرین گزارش این شرکت از شرایط حاکم بر بازار رمزارزی اعلام کرده‌اند که از ژانویه‌ی 2018 تاکنون برای نخستین مرتبه همبستگی بیت کوین و اتریوم(ETH-BTC) به کمتر از 50 درصد کاهش یافته است. کاهش سطح همبستگی نشان می‌دهد که احتمالا ً در آینده‌ی نزدیک بازار صعودی را تجربه خواهیم کرد. در گذشته، تنها پیش از بازار صعودی رمزارزها در سال 2017، کاهش سطح همبستگی بیت کوین و اتریوم به کمتر از 0٫5 تجربه شده است.

توییت اسکیو
همبستگی اتریوم-بیت کوین برای نخستین مرتبه در طول سه سال گذشته به کمتر از 50 درصد کاهش یافته است. همنستگی بالا معمولاً یکی از نشانه‌های اصلاح بازار(کاهش قیمت) محسوب می‌شود.

گزارش شرکت اسکیو در شرایطی منتشر شده است که بیت کوین محدوده‌ی 19 هزار دلار را نیز پشت سر گذاشته است. بیت کوین و اتریوم دو پروژه‌ی بزرگ بازار رمزارزهی محسوب می‌شوند و میزان همبستگی در میان این دو دارایی یکی از پارامتر‌های اصلی برای تعیین جهت حرکت بازار در آینده محسوب می‌شود.

کاهش اخیر سطح همبستگی احتمالاً به افزایش قدرت خریداران در بازار نقدی مبادلات رمزارز اشاره دارد. سرمایه‌گذاران بیت کوین و دیگر رمزارزها در ماه نوامبر بازدهی مطلوبی را تجربه کرده‌اند و نشانه‌های بازار صعودی به وضوح قابل مشاهده است. بازار الت‌کوین‌ها نیز در طول یک هفته‌ی گذشته روند صعودی بیت کوین را دنبال کرده‌اند.

موج اصلی صعودی بیت کوین پس از شکست سطح بیشینه تجربه خواهد شد

در حالی که قیمت بیت کوین به بالاتر از 19 هزار دلار رسیده است، تعدادی از سرمایه‌گذاران شکست محدوده‌ی بیشینه‌ی قیمتی بیت کوین(سطح 20 هزار دلاری) را برای آغاز سرمایه‌گذاری انتظار می‌کشند. تاریخچه‌ی مبادلات بیت کوین نشان می‌دهد، هر زمانی که قیمت این دارایی به بالاتر از سطح بیشینه‌ی قبلی رسیده است. در طول یک‌سال پس از این اتفاق، رالی صعودی قابل توجهی را تجربه کرده است.

 

لارک دیویس
هر زمانی که نمودار شمعی قیمت بیت کوین در قالب زمانی ماهیانه‌ به محدوده‌ی بالاتر از سطح بیشینه‌ی پیشین خود رسیده است، شرایط بازار صعودی را پس از این اتفاق شاهد هستیم. این شرایط هم‌اکنون در حال تکرار است.

پلن‌بی(PlanB)؛ یکی از تحلیلگران شناخته شده در صنعت رمزارزی نیز پیش‌بینی کرده است که قیمت بیت کوین تا پایان سال 2021 میلادی به 100 هزار دلار خواهد رسید. وی معتقد است که موج بعدی رالی صعودی در ژانویه‌ی 2021 آغاز خواهد شد.

پلن‌بی
تغییرات کنونی قیمت بیت کوین جالب به‌نظر می‌رسد اما ما جهش واقعی را انتظار می‌کشیم(همانند بخشی که توسط نشانگر قرمز در مقاطع زمانی 2013 و 2017 مشخص شده است) در همین راستا پیش‌بینی می‌شود که آغاز بازار صعودی واقعی و در حقیقت فاز پنجم در ژانویه‌ی 2021 اتفاق خواهد افتاد.

حجم قرارداد‌های آتی بیت کوین در بازار بورس شیکاگو

در روز بیست و چهارم نوامبر حجم مبادلات قرارداد‌های آتی بیت کوین در بازار بورس شیکاگو(CME) به سطح بیشینه‌ی خود(1٫8 میلیارد دلار) رسیده است؛ و در همین زمان حجم قرارداد‌های آتی باز 1٫2 میلیارد دلار اعلام شده است.

حجم قرارداد‌های آتی بورس شیکاگو
روز گذشته حجم مبادلات قرارداد‌های آتی بیت کوین در بورس شیکاگو به سطح بیشینه‌ی 1٫8 میلیارد دلاری و قرارداد‌های آتی باز به 1٫2 میلیارد دلار رسیده است.

جهش حجم قرارداد‌های آتی باز نشان می‌دهد که قرارداد‌های بزرگ سطح قیمتی بالاتری را برای تسویه انتظار می‌کشند. این تغییرات به وضوح نشان می‌دهد؛ در حالی که معامه‌گران افزایش سطح نوسانات در بازار بیت کوین را انتظار می‌کشند، پول‌های بیشتری به بازار بیت کوین سرازیر می‌شوند. در همین زمان بر اساس گزارش کوینیت توجه سرمایه‌گذاران حقوقی نیز به بازار بیت کوین جلب شده است که بر استمرار روند صعودی بیت کوین اشاره دارد.

نظر شما نسبت به کاهش سطح همبستگی بیت کوین و اتریوم چیست؟ آیا موج اصلی رالی صعودی بازار رمزرازها آغاز نشده است؟ به‌نظر شما چه سطوح قیمتی را برای بیت کوین در آینده شاهد خواهیم بود؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.

<!– wp:signal/reference-block {"text":"برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.”,”typeItem”:”crypto”} /–>