کامیونت آرین‌دیزل در سگمنت بی‌رقیب 9تُن به بازار می‌آید

کامیونت آرین‌دیزل در سگمنت بی‌رقیب 9تُن به بازار می‌آید
خلاصه اخبار

برای توسعه سبد محصولات خود کامیونت‌ها را در سبد تولیدی خود قرار دادیم. در این زمینه یک کامیونت 6 تن، 8.5 تن را عرضه می‌کردیم و کامیونت جدیدی را هم با مدل 9 تن عرضه خواهیم کرد.

به گزارش سیگنال به نقل از اخبار خودرو

به گزارش «اخبار خودرو»،در چهارمین نمایشگاه خودرو تهران که روز جمعه به کار خود پایان داد، آرین‌دیزل به عنوان یکی از تجاری‌سازان فعال کشور، محصولات تجاری سبک و نیمه سنگین خود را به نمایش گذاشته بود. این تجاری‌ساز که از سال 90 نمایندگی برند جک را در اختیار داشته و از سال 92 عرضه محصولات تجاری سبک جک را به‌صورت وارداتی آغاز کرده، در این دوره از نمایشگاه ون‌ «سان‌ری» خود را به نمایش گذاشته بود؛ ونی که در کاربری‌های مختلف از جمله آمبولانس نیز معرفی شده است. این تجاری‌ساز پیش از این واردات کامیونت‌های 7.5 تن، 6 تن و 8.2 تن را تا سال 96 ادامه داد، اما متعاقب تحریم‌ها و ممنوعیت قانونی در زمینه واردات خودرو، از سال 96 به بعد تولید را در دستور کار خود قرار داد و خط تولید شرکت سایپا خمین را خریداری کرد. آرین‌دیزل از سال 99 نخستین خودروهای تولیدی را با برند جک عرضه کرد و اولین مدل هم محصول جدید ون و مینی‌بوس سان‌ری بود. به گفته سعید محمودی؛ مدیر فروش این شرکت، این خودروسازی قرار بود در نمایشگاه خودرو تهران از کشنده جدید خود با نام شاکمان هم رونمایی کند که با تاخیر مواجه شد.

کامیونت 9 تن آرین‌دیزل؛ بدون رقیب به بازار

مدیر فروش آرین‌دیزل در گفت‌وگو با روزنامه «دنیای‌خودرو» گفت: «برای توسعه سبد محصولات خود کامیونت‌ها را در سبد تولیدی خود قرار دادیم. در این زمینه یک کامیونت 6 تن، 8.5 تن را عرضه می‌کردیم و کامیونت جدیدی را هم با مدل 9 تن عرضه خواهیم کرد. این محصول جدید در بازار تجاری‌های سبک رقیب چندانی ندارد. این محصول با همکاری شرکت آرین و جک عرضه خواهد شد.»

افزایش نرخ کرایه‌حمل؛ عامل اقبال تجاری‌ها

سعید محمودی درخصوص دلیل کم‌اقبالی خودروهای تجاری مسافری در بازار داخلی اظهار کرد: «دلیل این که امروز خودروهای باری موفق‌تر از مسافری‌ها هستند، صرفا فرسودگی ناوگان نیست بلکه درآمدزایی این خودروها به دلیل افزایش نرخ کرایه حمل هم یکی از مهم‌ترین دلایل آن است.» وی افزود: «نرخ کرایه حمل سالانه هم‌سطح تورم افزایش پیدا می‌کند و ممکن است بیش از یک بار این کرایه‌ها با افزایش همراه شود.» وی گفت: «تجاری‌های باری منبع درآمدزایی خوبی هستند و چنانچه افراد بدانند این شغل چقدر درآمدزایی دارد، حاضر به خرید این خودروها و ورود به صنعت حمل‌ونقل خواهند شد.» وی ادامه داد: «خودروهای مسافری به ویژه ون‌ها در بازار کشور خودروهای جدیدی محسوب می‌شوند. از نظر بازاریابی، خودروهای باری بالغ و ون‌ها محصولات جدیدی هستند.» مدیر فروش آرین‌دیزل ادامه داد: «کاربری‌های این محصولات خارج از ایران بسیار بالا و نیازهای بسیاری را پاسخگو هستند. این خودرو اما در بازار ما نیست و کمتر شناخته شده است.»

کاهش ترافیک و آلایندگی با جایگزینی ون‌ها

وی در ادامه با اشاره به نیاز ناوگان کشور به خودروهای ون اظهار کرد: «مساله حمل مسافر درون‌شهری و ناوگان تاکسیرانی دو موضوعی هستند که نیاز به ون‌ها را در ناوگان نشان می‌دهند.» محمودی بیان کرد:‌ «باید به این موضوع توجه داشت که هر دستگاه ون می‌تواند نیاز به سه تا چهار دستگاه خودرو سواری برای حمل‌ونقل داخلی را پوشش دهد.» محمودی عنوان کرد: «در همین راستا استفاده از ون به جای خودروهای سواری در ناوگان حمل‌ونقل عمومی ترافیک و آلایندگی را کاهش می‌دهد و ازسوی‌دیگر صرفه اقتصادی به‌وجود می‌آورد.» وی گفت: «این در حالی است که ون‌هایی مانند سان‌ری آرین‌دیزل با توجه به این که محصولات دیزلی هستند، استهلاک کمتری نسبت‌به بنزینی‌ها دارند.» به‌گفته وی، محصولات این شرکت، یورو5 به همراه EEV هستند. مدیرفروش این شرکت ادامه داد: «نیاز ناوگان مسافری حمل‌ونقل بین‌شهری هم باید موردتوجه قرار گیرد چراکه در این زمینه با کمبود خودرو مواجه هستیم.» وی افزود: «با آن‌که در زمینه مسافری‌های سنگین، محصولات متنوعی در کشور داریم اما محصولات چندانی در کشور برای جایگزینی با مینی‌بوس‌های فرسوده نداریم.» وی تصریح کرد: «بنابراین ون‌هایی مانندمحصول آرین‌دیزل در این زمینه هم کارگشا خواهند بود. این ون‌ها همچنین برای سرویس‌های ایاب و ذهاب پرتقاضا هستند.» وی با اشاره به کاربری‌های مختلف این ون‌ها ازجمله آمبولانس گفت: «این ون‌ها می‌توانند پاسخگوی نیاز بسیاری در ناوگان اورژانس کشور باشند.»

ساختارشکنی در بازار با عرضه ون‌های جدید
محمودی با اشاره به بازماندن ون‌ها در بازار ایران و مقایسه با بازارهای خارجی افزود: «طی سال‌های گذشته تا امروز خودروسازان قصد داشته‌اند به تقاضای بازار پاسخ دهند، بنابراین همواره عرضه از تقاضا کمتر بوده، بنابراین هرچه عرضه شده به‌راحتی به فروش رسیده است. به همین دلیل، معمولا برای آنکه خودروسازان دردسر معرفی و بازاریابی خودرو جدید را نداشته باشند، خودروهایی را تولید کرده‌اند که نیاز برای آن‌ها بالا بوده اما عرضه کافی نداشته است.» وی در پایان بیان کرد: «به همین دلیل کمتر به بخش ون‌ها رجوع شده است. گرچه هنوز عرضه این خودروها محدود است اما شرکت‌هایی مانند آرین‌دیزل این ساختار را می‌شکنند و با واردات این خودروها علاوه‌بر اطلاع‌رسانی به نیاز داخل پاسخ خواهند داد.» وی در پایان گفت: «همیشه این طور نیست که عرضه و تقاضا با هم فاصله داشته باشند؛ زمانی که عرضه و تقاضا همخوانی داشته باشند، محصولات جدیدی که معرفی شده‌اند برای شرکت‌های خودرویی امتیاز خواهند بود.»