کارکنان پارس‌جنوبی در خط مقدم جبهه اقتصادی هستند

کارکنان پارس‌جنوبی در خط مقدم جبهه اقتصادی هستند

به گزارش سیگنال به نقل از شانا،

به گزارش خبرنگار اعزامی شانا به منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، مجید چگنی، امروز (سه‌شنبه، 27 مهرماه) در جریان سفر دو روزه به عسلویه در جمع کارکنان شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی، با تبریک هفته وحدت گفت: من حدود هشت سال در پتروشیمی کار کردم و با محیط عملیاتی کاملاً آشنا هستم. همان‌طور که می‌دانید واحدهای پتروشیمی واحدهای حساسی هستند، چه به لحاظ فرآیندی و پیچیدگی و چه تاسیسات و تجهیزاتی که دارند.

وی با تاکید بر اینکه کاملاً با چالش‌های موجود عملیاتی آشناست، افزود: سال 82 توفیق پیدا کردم به شرکت ملی نفت ایران بروم و با توجه به حکمی که برای بنده به‌عنوان معاون تولید گاز صادر شد ارتباط نزدیکی با پارس جنوبی و میدان‌های مشترک گازی داشتم، زیرا مسئولیت تولید به بنده محول شده بود و تردد من تا سال 89 به پارس جنوبی بسیار زیاد بود.

معاون وزیر نفت در امور گاز تصریح کرد: در کل می‌خواهم بگویم من را به‌عنوان یک گازی هم قبول کنید، زیرا ارتباطم با صنعت گاز زیاد بوده است.

چگنی اظهار کرد: پارس جنوبی گلوگاه توسعه صنعت گاز کشور است و هیچ‌کس نمی‌تواند آن را انکار کند، در سطح ملی هم همیشه مسئولان تراز اول کشور مسائل اینجا را پیگیری می‌کردند و اکنون هم این‌گونه است. شاید بتوان گفت که مسئولیت پارس جنوبی را در سطح کلان، نظام جمهوری اسلامی دارد و در این سطح پیگیری می‌شود. چه مجلس و چه شورای امنیت ملی و تمام ارکان نظام به این منطقه عنایت خاصی دارند که به‌دلیل ویژگی‌ها و شرایط خاصی است که در پارس جنوبی حاکم است.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری انجام‌شده در پارس جنوبی 80 میلیارد دلار است، بیان کرد: امروز می‌خواهم به همکاران عزیزم دست‌مریزاد و خدا قوت بگویم و تاکید کنم مثل شما در تحقق اهداف این کشور کوشا خواهیم بود و به‌عنوان یک مسئول روی ما حساب کنید.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران افزود: به‌دلیل اینکه من خودم از بخش عملیات بالا آمده‌ام، دقیقاً مشکلات و چالش‌ها و استرس‌های عملیاتی را درک می‌کنم و به همه عزیزانی که در این صنعت و در این مجتمع گازی کار می‌کنند احترام می‌گذارم.

چگنی خطاب به کارکنان پارس جنوبی گفت: کشور به گاز طبیعی وابسته است و همه زحمات شما دیده می‌شود. ما هیچ جایگزینی برای شما نداریم. پارس جنوبی محور انرژی کشور است و اینجاست که مفید بودن ما مهم است و درک می‌کنیم چقدر در جامعه مفید هستیم، به‌طوری که حتی در همین امنیتی که وجود دارد هم سهیم هستیم، به شرطی که همه کارهایی که انجام می‌دهیم در راه رضای خدا باشد.

وی همچنین اظهار کرد: اگر این انرژی که فراهم می‌کنید نباشد، همه‌چیز به هم می‌ریزد. به همین دلیل است که شما تاثیرگذار هستید، یعنی در همه ارکان این مملکت تاثیرگذارید.

معاون وزیر نفت در امور گاز ادامه داد: کارکنان عملیات به‌واقع افراد زحمت‌کشی هستند و ما خیلی دلتنگ دوستانمان در مناطق عملیاتی می‌شویم، زیرا در آن مدتی که با هم در شرایط سخت کار کردیم ارتباط‌های عمیق و عجیبی بین ما شکل گرفت و کار در مناطق عملیاتی با فعالیت ستادی بسیار متفاوت است.

چگنی گفت: کارکنان در ستاد ‌جابه‌جا می‌شوند و از این اداره به اداره دیگر یا از این شهر به شهری دیگر می‌روند و برای همین خیلی دلتنگ هم نمی‌شوند، اما در عملیات این‌طور نیست و زمانی که یک نفر پس از دو سال انتقالی می‌گیرد یا از این واحد به واحدی دیگر می‌رود افراد دلتنگ هم می‌شوند و این به‌واسطه پیوند عمیقی است که میان آنها شکل می‌گیرد و تا آخر عمر با آنها می‌ماند.

وی با ابراز امیدواری نسبت به حل مشکلات موجود، تصریح کرد: اگر چالشی باشد ما وظیفه داریم کمک کنیم حداقل این دغدغه‌ها برطرف شود و محوریت کار ما این است. نباید فراموش کنیم کسی که در خط مقدم جبهه اقتصادی تلاش می‌کند شما هستید و کارتان بسیار ارزشمند است، مسئولان کشور هم همه باید تلاش کنند مشکلات شما برطرف شود. امیدواریم ما هم در حد خودمان بتوانیم کمک کنیم و ان‌شاءالله شرایط بهتر شود.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات کامودیتی به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.