کارنامه عملکرد «سفانو» در پاییز| برآورد سود زمستان

کارنامه عملکرد «سفانو» در پاییز| برآورد سود زمستان
خلاصه اخبار

فهرست عناوینبه گزارش سیگنال به نقل از رادیو سهام، برآورد سود زمستان و پاییز سیمان فارس نو چه روندی را در آذرماه نشان می دهد.   سیمان فارس نو را می‌توان از جمله‌ نمادهای خوب سیمانی از منظر سودآوری دانست. این شرکت سیمانی در نیمه نخست سال جاری با سرمایه ۵۰ میلیارد تومانی حدود ۹۲ تومان […]

به گزارش سیگنال به نقل از رادیو سهام، برآورد سود زمستان و پاییز سیمان فارس نو چه روندی را در آذرماه نشان می دهد. 

 سیمان فارس نو را می‌توان از جمله‌ نمادهای خوب سیمانی از منظر سودآوری دانست. این شرکت سیمانی در نیمه نخست سال جاری با سرمایه ۵۰ میلیارد تومانی حدود ۹۲ تومان سود به ازای هر سهم محقق کرد.

 بررسی‌های اولیه حاکی از این موضوع است که «سفانو» توانایی ساخت سود حدود ۳۸ تومانی را در پاییز دارا است. به این ترتیب سود ۹ ماهه این شرکت به حدود ۱۳۰ تومان به ازای هر سهم می‌رسد.

 در چنین شرایطی عملکرد زمستان این شرکت بیش از پیش مورد توجه است. در زمستان سال گذشته «سفانو» به خصوص در دو ماه پایانی سال خوش درخشید و عملکرد دلچسبی را با ساخت سود خالص بیش از ۲۹ میلیارد تومانی به ثبت رساند. این در حالی بود که در پاییز ۹۷ این شرکت تنها موفق به ساخت سود ۱۷٫۵ میلیارد تومانی شده بود.

 در شرایط کنونی انتظار برای ساخت سود خالص حدود ۱۹ میلیارد تومانی در پاییز وجود دارد و چشم‌ها به عملکرد سه‌ماه پایانی سال با تمرکز بر بهمن و اسفند دوخته شده است.

 از طرفی قیمت این سهم به ۲۱۰۰ تومان رسیده است و طی هفته‌های آتی نیز باید در انتظار اضافه شدن سهام جدید حاصل از افزایش سرمایه بود که معمولا فشار فروش مقطعی را در سهام به دنبال دارد. صحبت از سود زمستان سیمان فارس نو می‌تواند با تخمین زیادی همراه باشد و نمی‌توان برآورد دقیقی داشت.

 با این حال با فرض تکرار رویه سال گذشته احتمال ساخت سود حدود ۶۵ تومانی در زمستان و بسته شدن پرونده این شرکت با سود ۱۹۵ تومانی وجود دارد که البته نسبت قیمت به درآمد بالایی را در این سهم شاهد هستیم.

 
برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
برچسب‌ها