کاردانو با قدرت به مسیر خود ادامه می‌دهد

کاردانو با قدرت به مسیر خود ادامه می‌دهد

شرکت آی‌او گلوبال (IOG) در آخرین گزارش هفتگی خود چگونگی توسعه بلاک چین کاردانو را بررسی کرده و به پیشرفت‌های این شبکه را توضیح داده است. تیم توسعه‌دهنده کاردانو گره «v.1.35.6» را معرفی کرده‌اند که امکان شبکه‌سازی همتابه‌همتا و پوریا را فراهم می‌کند. این به‌روزرسانی به رله‌های اپراتور استخر استیکنگ (staking) اجازه می‌دهد تا به‌طور خودکار متصل شوند و جایگزین فراندهای دستی قبلی گردند.

در حوزه قراردادهای هوشمند، تیم مارلو (Marlowe) پیشرفت‌های زیادی در فرایند اعتبارسنجی‌ انجام داده و شرایط مختلفی را برای اعتبارسنجی معنایی بررسی کرده است. با تمرکز بر مقیاس‌بندی، تیم هیدرا (Hydra) روی سازگاری شبکه اصلی نود آن کار می‌کند و برای انتشار نسخه بتای شبکه اصلی آماده می‌شود.

در بحث حکمرانی نیز شرکت IOG اعضای جامعه کاردانو را تشویق کرده است تا به‌روزرسانی‌ «CIP-1694» را بررسی کنند، در آن مشارکت داشته باشند و پیشنهادهای جدیدی را برای مدل حکمرانی این ارز دیجیتال ارائه نمایند. آن‌ها علاو بر این قرار است جلسه‌ای را در برنامه زوم (Zoom) در ۳۰ مارس (۱۰ فروردین) تشکیل دهند و درباره به‌روزرسانی مذکور و برنامه‌های آتی خود صحبت کنند.

IOG در گزارش خود اینفوگرافیک زیر را هم منتشر کرده و آمارهای مختلف مربوط به بلاک چین کاردانو را توضیح داده است. طبق این اینفوگرافیک، ۱۱۸ پروژه روی کاردانو راه‌اندازی شده و ۸.۰۳ میلیون توکن بومی در آن ایجاد شده است. ضمن اینکه ۷۴۸۹ اسکریپت پلوتوس (Plutus) در این بلاک چین ایجاد شده، ۶۳.۵ میلیون تراکنش در شبکه آن پردازش شده است و توسعه‌دهندگان ۱۲۱۵ پروژه جدید در حال راه‌اندازی پروتکل‌های خود روی این شبکه هستند.

منبع: Cryptoglobe

برچسب‌ها