کارت‌های گرافیکی بعدی شرکت ای‌ام‌دی برای گیمر‌ها مناسب نیستند!

کارت‌های گرافیکی بعدی شرکت ای‌ام‌دی برای گیمر‌ها مناسب نیستند!
به گزارش سیگنال به نقل از کوینیت،

شرکت ای‌ام‌دی(AMD) که هم‌اکنون یکی از بزرگترین تولید‌کنندگان کارت‌های گرافیکی جهان محسوب می‌شود، از طراحی پردازنده‌ی گرافیکی جدیدی خبر داده است که در آن خروجی تصویر حذف شده است. در نتیجه به‌نظر می‌رسد که این محصول برای صنعت استخراج رمزارز طراحی شده است. با این وجود انتظار نمی‌رود محصولات گرافیکی شرکت ای‌ام‌دی تا پایان سال جاری میلادی منتشر شوند.

انتشار درایور جدید ای‌ام‌دی برای صنعت استخراج رمزارز

در حالی که طرفداران کارت‌های گرافیکی شرکت ای‌ام‌دی(AMD) عرضه‌ی کارت گرافیکی آر‌ایکس ۶ هزار(RX 6000) را در طی چند روز آینده انتظار می‌کشند، انتشار درایور جدید این شرکت از بهینه‌سازی محصولات ای‌ام‌دی برای ماینر‌ها خبر می‌دهد.

وب سایت فورنیکس(Phoronix) شناسه‌ی کارت‌های گرافیکی ناوی را به صورت ۰x731E اعلام کرده است که با شناسه‌ی هیچ یک از کارت‌های گرافیکی کنونی همخوانی ندارد. همچنین درایو جدید منبع باز شرکت ای‌ام‌دی با عنوان «Navi10 Blockchain SKU» منتشر شده و نشان می‌دهد که این شرکت صنعت استخراج رمزارزها را بخشی از بازار این محصول در نظر گرفته است.

در این درایور خروجی تصویر به‌طور پیش‌فرض غیر فعال شده است و این تغییرات آن را به ابزار مناسبی برای صنعت استخراج رمزارزها تبدیل می‌کند.

محصولات جدید ای‌ام‌دی در راستای افزایش سود‌آوری ماینر‌ها

در طول چند سال گذشته پدیده‌ی هجوم ماینر‌ها برای استخراج رمزارزها که به «گُلد راش مجازی(تب استخراج رمزارزها)» شهرت یافته است را شاهد بوده‌ایم. در گذشته استخراج رمزارزها به کمک پردازنده‌های ضعیف‌تر نیز فعالیت سود‌آوری محسوب می‌گردد، در حالی که در طول زمان و همزمان با گسترش این صنعت پاداش ماینر‌ها به دلیل اجرای هالوینگ و یا افزایش تعداد ماینر‌ها کاهش یافته است.

در حالی که با گذشت زمان انتظار ماینر‌ها برای کسب سود‌های شگفت‌انگیز به‌طور مشابه با گذشته کاهش یافته است، فعالیت ماینینگ نیز به صنعت کاملاً رقابتی و حرفه‌ای تبدیل شده است. انتظار می‌رود که محصولات جدید شرکت ای‌ام‌دی با افزایش بهره‌وری به ماینر‌ها برای کسب بازدهی بیشتر کمک کند. در نتیجه نظارت پیوسته و پایدار بر فروش محدود کارت‌های گرافیکی و به ویژه محصولاتی که برای ماینر‌ها طراحی شده‌اند، ضروری به‌نظر می‌رسد. شرکت اینودیا(NVIDIA) برای محدود ساختن تقاضای گسترده از سوی ماینر‌ها پیشنهاد کرده است تا خُرده فروشی کارت‌های گرافیکی را متوقف سازد.

اگرچه در نتیجه‌‌ی بازار نزولی رمزارزها در سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ سود شرکت ای‌ام‌دی از صنعت استخراج رمزارز نامطلوب گزارش شده است، این شرکت همواره در جهت ساخت محصولات بهتر تلاش کرده است.

نظر شما نسبت به رویکرد شرکت ای‌ام‌دی برای انتشار درایور بلاکچینی و طراحی پردازنده‌ی گرافیکی که در آن خروجی تصویر حذف شده است چیست؟ آیا این شرکت صنعت استخراج رمزارزها را یک بازارهای مهم و جدی برای محصولات خود در نظر گرفته است؟ نظر خود را به صورت کامنت با ما درمیان بگذارید.