کارت‌خوان یک سوم پزشکان ثبت شد

کارت‌خوان یک سوم پزشکان ثبت شد
خلاصه اخبار

فهرست عناوینبه گزارش سیگنال به نقل از دنیای اقتصاد، علی رستم‌پور، مدیرکل دفتر تنظیم مقررات و نظارت بر برون‌سپاری سازمان امور مالیاتی با اشاره به آخرین وضعیت ثبت‌نام کارت‌خوان مالیاتی پزشکان در کشور اظهار کرد: تا ظهر روز ۳۱ شهریور بالغ بر ۳۱ درصد پزشکان به فراخوان سازمان مالیاتی تمکین کرده‌اند. از روز شنبه ۵ […]

به گزارش سیگنال به نقل از دنیای اقتصاد، علی رستم‌پور، مدیرکل دفتر تنظیم مقررات و نظارت بر برون‌سپاری سازمان امور مالیاتی با اشاره به آخرین وضعیت ثبت‌نام کارت‌خوان مالیاتی پزشکان در کشور اظهار کرد: تا ظهر روز ۳۱ شهریور بالغ بر ۳۱ درصد پزشکان به فراخوان سازمان مالیاتی تمکین کرده‌اند. از روز شنبه ۵ درصد ثبت‌نام پزشکان افزایش یافته و فقط از صبح روز یکشنبه تا ۱۲ ظهر ۱۵۰۰ پزشک کارت‌خوان خود را ثبت کرده‌اند.

مدیرکل دفتر تنظیم مقررات و نظارت بر برون‌سپاری سازمان امور مالیاتی افزود: بالغ بر ۷۳ هزار و ۸۷۷ پزشک در این طرح فراخوان شده‌اند که ۲۲ هزار و ۵۷۱ نفر کارت‌خوان خود را در سامانه به ثبت رساندند. وی در مورد جلسه روز شنبه سازمان امور مالیاتی با سازمان نظام پزشکی گفت: در این جلسه رئیس و هیات‌مدیره سازمان نظام پزشکی و شورای‌عالی نظام پزشکی، رئیس کمیسیون بهداشت مجلس، قائم‌مقام وزیر بهداشت و رئیس سازمان امور مالیاتی حضور داشتند. روند جلسه مثبت بود و همه بر این موضوع تاکید کردند که دنبال تمکین به قانون هستند. البته از فضای رسانه‌ای ایجادشده علیه پزشکان گلایه داشتند؛ چراکه به اعتماد میان بیمار و پزشک آسیب می‌بیند.

رستم‌پور تاکید کرد: قرار بر این شد که از ادبیات و زبان تشویقی بیشتر استفاده شود و در این راستا کمیته‌ای چهارجانبه در رابطه با مالیات پزشکان با حضور نمایندگان مجلس، وزارت بهداشت، سازمان امور مالیاتی و سازمان نظام پزشکی تشکیل شود تا بر تکالیف قانونی و حتی بخش رسانه‌ای مالیات پزشکان مدیریت داشته باشد. مدیرکل دفتر تنظیم مقررات و نظارت بر برون‌سپاری سازمان امور مالیاتی در پاسخ این سوال که به حساب بانکی پزشکانی که به قانون تمکین نمی‌کنند ورود خواهید کرد، عنوان کرد: تکالیف سازمان سر جای خود است و مربوط به گروه خاصی نیست. سازمان مالیاتی براساس وظیفه‌ای که دارد به منظور رسیدگی به شناسایی مودیان، تشخیص درآمد واقعی و مطالبه مالیات برای همه یکسان و طبق قانون مالیات‌ها عمل می‌کند. وی خاطرنشان کرد: از جمیع اطلاعاتی که در اختیار سازمان قرار دارد و در آینده نیز به آن افزوده می‌شود، در راستای کمک به تشخیص درآمد واقعی و مطالبه مالیات حقه دولت استفاده خواهد شد.

رستم‌پور در مورد بسته‌شدن سامانه ثبت کارت‌خوان برای مشمولان نیز گفت: این سامانه هیچ وقت بسته نمی‌شود، چون شاید پزشکی ماه بعد مجوز طبابت بگیرد و حتی همه پزشکانی که تا این لحظه ثبت‌نام نکرده‌اند، می‌توانند کارت‌خوان خود را ثبت کنند. مهم این است که مشخص می‌شود کدام پزشک در چه تاریخ و زمانی تکالیف قانونی خود را انجام داده و پس از آن در فرآیند تشخیص مالیات و نحوه برخورد با مودیانی که به موقع تکالیف خود را انجام داده‌اند با آنهایی که به موقع عمل نکرده‌اند، طبق دستورالعمل‌های سازمان متمایز خواهد بود.

مدیرکل دفتر تنظیم مقررات و نظارت بر برون‌سپاری سازمان امور مالیاتی گفت: بیش از ۱۶ هزار پزشک در تهران وجود دارد و بالغ بر ۶۷۳۰ پزشک در استان اصفهان وجود دارد که ممکن است حتی به لحاظ مالیاتی شناسایی نشده باشند. با وجود این در استان اصفهان ۲۳۶۵ پزشک ثبت‌نام کرده‌اند.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات بانک و بیمه به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.