کاربران آمریکایی، تنها ۱۴ روز مهلت دارند تا بایننس را ترک کنند

کاربران آمریکایی، تنها ۱۴ روز مهلت دارند تا بایننس را ترک کنند

به گزارش سیگنال به نقل از کوینیت،

مهلت دو هفته‌ای

به نظر می‌رسد که صرافی بزرگ بایننس(Binance) دوباره نسبت به مشتریان آمریکایی خود موضع‌گیری کرده و اینبار نسبت به صحبت‌های پیشین خود بسیار جدی‌تر است.

این صرافی شناخته شده که از لحاظ حجم تراکنش روزانه رتبه‌ی اول جهان را در اختیار دارد، از روز گذشته در حال ارسال ایمیل به کاربران آمریکایی خود است و به آن‌ها 14 روز مهلت داده تا حساب‌های کاربری خود را ببندند. شایان ذکر است که صرافی بایننس در آمریکا هیچگونه وضعیت قانونی مشخصی ندارد.

در قسمت‌هایی از این ایمیل هشدار‌آمیز آمده است:

کاربر عزیز، تیم ما هنگام بررسی و کنترل‌های دائمی خود متوجه‌ی این موضوع شد که شما خودتان را به عنوان یک کاربر آمریکایی معرفی کرده‌اید. لطفاً توجه داشته باشید که طبق شرایط استفاده از خدمات صرافی بایننس، ما قادر به خدمت‌رسانی به شهروندان آمریکایی نیستیم. در حال حاضر شما 14 روز فرصت دارید تا تمام موقعیت‌های مبادلاتی حساب خود را بسته و دارایی‌های موجود در این حساب را برداشت کنید. در پایان مهلت مقرر حساب شما بسته خواهد شد. Binance

هشدارهای پی‌درپی

این اولین بار نیست که بایننس از مشتریان آمریکایی خود می‌خواهد تا فعالیت در این صرافی بزرگ را متوقف کنند، با این حال به نظر می‌رسد که نحوه‌ی برخورد بایننس اینبار تغییر کرده و قاطعانه‌تر جلو آمده است.

بایننس Binance
ایمیل بایننس به کاربران آمریکایی

صرافی بایننس در جولای 2019 به کاربران آمریکایی خود 90 روز مهلت داد(تا تاریخ 12ام سپتامبر 2019) تا مدارکی جهت اثبات عدم نقض شرایط دریافت خدمات از این صرافی را ارائه کرده و یا در غیر این صورت گزینه‌های مبادله و سپرده‌گذاری حساب‌های آن بسته می‌شود.

این هشدار تنها یک روز پس از انتشار اعلامیه‌ی بایننس مبنی بر راه‌اندازی شعبه‌ی آمریکایی با همکاری شرکت بم‌تریدینگ(BAM Trading) منتشر شد. در این اعلامیه گفته شده بود که شعبه‌ی آمریکایی صرافی بایننس جفت‌های مبادلاتی کمتری در اختیار کاربران قرار داده و تنها در برخی از ایالات آمریکا فعالیت خواهد داشت، با این حال یک صرافی قانونی بوده و از الزامات نظارتی آمریکا پیروی می‌کند. از نظر تئوری این پلت‌فرم به شهروندان آمریکایی اجازه می‌داد دارایی‌های خود را به حساب‌های جدیدی انتقال دهند.

با تمام این تفاسیر، اغلب کاربران آمریکایی صرافی بایننس اعلامیه‌ی این صرافی بزرگ را نادیده گرفته و در راستای آن کاری انجام ندادند. این درحالیست که صرافی بایننس به اطلاعات ارائه شده توسط کاربران هنگام ساخت حساب جدید اتکا می‌کند، و کاربران آمریکایی می‌توانند به سادگی اعلام کنند که شهروند کشور دیگری هستند.

عبور از موانع و محدودیت‌ها

صرافی بایننس در گذشته به کاربران خود اجازه می‌داد تا بدون نیاز به دریافت تاییدیه‌ی شناخت مشتری(KYC که صرافی‌های فعال در آمریکا باید آن را در اولویت خود قرار دهند) مقدار محدودی رمزارز بیت کوین را از طریق مبادله‌ی محلی(spot trading) جابجا کرده و یا برداشت کنند. این بدان معناست که شهروندان آمریکایی می‌توانستند بدون اهراز هویت همچنان به مبادله و جابجایی رمزارز بپردازند.

اوایل ماه جاری گزارشاتی منتشر شد که نشان می‌داد بایننس به تمامی کاربران که از آدرس IP آمریکا برای اتصال به حساب‌های خود استفاده کرده‌اند، یک ایمیل ارسال کرده است. هرکس که با آدرس آمریکا به حساب خود وارد می‌شد یک ایمیل دریافت می‌کرد که در آن 90 روز مهلت جهت برداشت دارایی و انتقال به حساب‌های دیگر داده می‌شد. با این حال، کاربران می‌توانستند با استفاده از یک نرم‌افزار تغییر آدرس اینترنتی همچنان از این محدودیت عبور کرده و بدون هرگونه مشکلی به مبادله‌ی رمزارز و سپرده‌گذاری بپردازند.

شکایت بایننس از خبرگزاری فوربس

حال صرافی بایننس از خبرگزاری فوربس و دو روزنامه‌نگار فعال شکایت کرده است. هفته‌ی گذشته مقاله‌ای در خبرگزاری فوربس منتشر شد که نشان می‌داد صرافی بایننس قصد دارد با انتشار شایعه‌ی راه‌اندازی شعبه‌ی آمریکایی مقامات و قانون‌گذاران این کشور را منحرف کرده و خود را علاقه‌مند به انطباق با مقررات فعلی نشان دهد.

در بخش‌هایی از این مقاله آمده است «به تمام مشتریان بالقوه آموزش داده می‌شود که چطور می‌توان با استفاده از ابزارهای تکنولوژیکال و فناوری مختلف از محدودیت‌های جغرافیایی هنگام استفاده از خدمات مبادله‌ی رمزارز عبور کرد». به عبارتی در این مقاله توضیح داده شده که صرافی بایننس نسبت به هشدارهای داده در رابطه با محدود کردن و مسدودسازی حساب کاربران جدی نیست و تنها به آن‌ها متذکر می‌شود که با استفاده از نرم‌افزارهای مختلف و تغییر آدرس IP به صرافی رجوع کنند.صرافی بایننس به شدت تمامی موارد ادعا شده در این مقاله را انکار کرده است.

نظر شما در رابطه با رویکرد صرافی بایننس و ایمیل‌های ارسال شده برای کاربران آمریکایی چیست؟ آیا صرافی مذکور این بار قصد دارد با جدیت هرچه بیشتر نسبت برای مسدودسازی حساب کاربران خود اقدام کند؟ نظرات خود را با تیم کوینیت به اشتراک بگذارید.

<!– wp:signal/reference-block {"text":"برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.”,”typeItem”:”crypto”} /–>