ژائو: ضرب بیشتر توکن های LUNA فقط شرایط را بدتر می کند!

ژائو: ضرب بیشتر توکن های LUNA فقط شرایط را بدتر می کند!
خلاصه اخبار

چانگ پنگ ژائو (CZ) مدیر عامل صرافی بزرگ بایننس، با اشاره به سقوط دو ارز…

به گزارش سیگنال به نقل از آکادمی هلاکوئی

چانگ پنگ ژائو (CZ) مدیر عامل صرافی بزرگ بایننس، با اشاره به سقوط دو ارز LUNA و UST متعلق به TerraForm Labs، توصیه هایی برای فعالان در حوزه کریپتو دارد.

ژائو روز 20 می (30 اردیبهشت) در یک پست وبلاگی گفت که حادثه UST/LUNA یک حادثه تاسف بار بود که بسیاری از مردم را به شدت تحت تاثیر قرار داد. او تاکید کرد که بایننس همیشه به دنبال محافظت از کاربران خود بوده است ولی در رابطه با وضعیت شبکه ترا، هیچ راه حل عالی دیگری به جز راه حل های پیشنهادی قبلی ندارد.

او افزود که بایننس داوطلب شده است تا به TerraForm Labs اجازه دهد ابتدا بر روی جبران خسارات سرمایه گذاران خرد تمرکز کند ولی سقوط Terraدرس های زیادی به همه ما داد.

او افزود که احمقانه ترین تصمیمی که یک پروژه می تواند بگیرد این است که فکر کند استخراج بیشتر یک دارایی می تواند ارزش کل آن را افزایش دهد. به عقیده ژائو، ضرب بیشتر توکن های LUNA فقط وخامت اوضاع را تشدید می کند، زیرا این راه حل فقط ارزش دارایی دارندگان فعلی را کاهش می دهد.

جدا از ضرب بیشتر LUNA، او با اشاره به Anchor Protocol که 20٪ سود سالیانه برای تقویت رشد ارگانیک ارائه می دهد، با استفاده از مشوق‌های بیش از حد تهاجمی نیز مخالفت کرد. به گفته CZ، مشوق ها می توانند سرمایه گذاران را جذب کنند ولی پروژه ها برای حفظ پایگاه های کاربری خود نیاز به ایجاد ارزش دارند.

وی خاطرنشان کرد که اگرچه Terra دارای اکوسیستمی است که موارد استفاده اندکی نیز دارد، ولی رشد شبکه با سرعت مشوق هایی که برای جذب کاربران جدید استفاده می کند مطابقت ندارد. او معتقد است رشد Terra توخالی بوده و این حباب در نهایت خواهد ترکید.

طبق ادعای CZ، تیم ترا در پاسخ به تنزل ارزش UST بسیار کند عمل کرده است. وی افزود که این شرکت نتوانست با سرعت کافی در زمینه استفاده از ذخایر خود برای بازگرداندن ارزش این دارایی عمل کند. در واقع اگر TerraForm Labs زمانی که دیپگ این استیبل کوین حدود 5 درصد بود، از ذخایر خود به درستی استفاده می کرد، می توانست از کل حادثه جلوگیری کند.

به گفته CZ، پس از سقوط بیش از 99 درصدی (80 میلیارد) این استیبل کوین، استفاده از 3 میلیارد دلار ذخایر برای بازیابی ارتباط UST اصلاً کاری منطقی نیست. دومین نکته مهمی که ژائو در صحبت های خود به آن اشاره کرد این است که پروژه های رمزنگاری باید همیشه در مورد عملیات خود پاسخگو باشند و ارتباط مستمر با جوامع خود را به ویژه در مواقع بحران حفظ نمایند.

در حالی که ژائو اذعان داشته است که احساسات متفاوتی در مورد برنامه های احیای “ترا” دارد، ولی متعهد شده است که بایننس از تصمیمات جامعه حمایت خواهد کرد. هرچند، او قبلاً هم گفته بود که مطمئن نیست که طرح بهبودی LUNA بتواند کارساز باشد.

 

این مطلب صرفاً ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی‌باشد.

منبع: cryptoslate