چگونه در سامانه املاک ثبت نام کنیم؟

چگونه در سامانه املاک ثبت نام کنیم؟
خلاصه اخبار

فهرست عناوینهمان­طور که در جریان هستید، طبق جدیدترین اخبار منتشر­شده، تمامی سرپرستان خانوار موظف هستند به «سامانه ملی املاک و اسکان کشور» به آدرس: https://amlak.mrud.ir/ مراجعه کرده و وضعیت محل سکونت خود را مشخص نمایند. تفاوتی ندارد که صاحبخانه هستید یا مستأجر، تنها کاری که لازم است انجام دهید، ثبت محل سکونت خودتان و املاکی […]

همان­طور که در جریان هستید، طبق جدیدترین اخبار منتشر­شده، تمامی سرپرستان خانوار موظف هستند به «سامانه ملی املاک و اسکان کشور» به آدرس: https://amlak.mrud.ir/ مراجعه کرده و وضعیت محل سکونت خود را مشخص نمایند.

تفاوتی ندارد که صاحبخانه هستید یا مستأجر، تنها کاری که لازم است انجام دهید، ثبت محل سکونت خودتان و املاکی که به نام شما هستند(تحت تملک)، می‌باشد. منازلی که تا مهرماه 1400 در سامانه با ذکر عنوان و مشخصات مالک یا مستأجر به ثبت نرسیده باشند، مورد پیگیری قرار گرفته و مشمول مالیات خواهند شد.

پس ثبت نام در سامانه کد یکتا یا همان «سامانه ملی املاک و اسکان کشور» را پشت گوش نینداخته و در اولین فرصت اقدام به ثبت نام منزل خود فرمایید. در وارد کردن اطلاعات دقت کافی را فراموش نکنید که در صورت وجود نقص، محل سکونت شما خالی تلقی شده و مشمول جریمه خواهد شد.

نحوه/ چگونگی ثبت نام در سامانه املاک

برای ثبت نام در «سامانه ملی املاک و اسکان کشور»، به نشانی https://amlak.mrud.ir/ مراجعه کنید. اول از همه، رقم آخر کد ملی خود را در جدول زمانبندی قرار گرفته در این سایت، چک کنید.

مرحله اول:

با ورود به سایت «سامانه املاک و اسکان کشور»، صفحه زیر برایتان به نمایش درخواهد آمد. با کلیک بر روی دکمه زرد رنگ «ورود به سامانه»، پروسه ثبت نام را آغاز کنید.

چگونه در سامانه املاک ثبت نام کنیم؟

مرحله دوم:

دومین صفحه‌ باز شده همان‌طور که مشاهده می‌کنید، دارای دو کادر «تلفن همراه» و «کد ملی» است که با کد ملی سرپرست خانوار و شماره همراه او پر خواهد شد. حالا کلید سبز رنگ «ورود» را زده و منتظر بارگذاری صحفه بعدی شوید.

چگونه در سامانه املاک ثبت نام کنیم؟

مرحله سوم:

اگر نوبت کد ملی شما رسیده بود، وارد صفحه دیگری با نمای زیر خواهید شد. حالا کافی است یک بار دیگر کد ملی خود را برای دریافت پیامک تأیید هویت وارد کادر زیر کرده و با کلیک بر روی دکمه «ادامه» منتظر دریافت کد تأیید بمانید.

چگونه در سامانه املاک ثبت نام کنیم؟

حالا کدی که به شماره تلفن همراهتان ارسال شده است را وارد کادر زیر کرد و با کلیک بر روی دکمه «ادامه» هویت خود را تأیید کنید.

چگونه در سامانه املاک ثبت نام کنیم؟

مرحله چهارم:

با وارد کردن کد دریافتی، وارد صفحه زیر خواهید شد. اطلاعات درخواست شده را در محل مشخص شده خود وارد کرده، سپس بر روی دکمه «ثبت» کلیک کنید. پیامی که در صفحه ظاهر شده را مطالعه کرده و رمز عبور خود را در یک جای مطمئن و دور از دسترس دیگران، برای خودتان ثبت کنید و در خاطر داشته باشید.

چگونه در سامانه املاک ثبت نام کنیم؟
چگونه در سامانه املاک ثبت نام کنیم؟
آموزش و تحلیل انواع بازارهای مالی در سایت و اپلیکیشن سیگنال

مرحله پنجم:

با انتخاب نوع مدیر خانوار، کادر سفید رنگی که مشاهده می‌کنید باز شده و شما باید اطلاعات مربوط به این قسمت را که مربوط به مدیر خانوار است، مقابل بخش‌های تعیین شده تایپ کرده و کلید «تأیید» را بزنید.

چگونه در سامانه املاک ثبت نام کنیم؟

با پر کردن این صفحه و مشخص­شدن افراد تحت تکفل، صفحه زیر نمایش داده خواهد شد.

چگونه در سامانه املاک ثبت نام کنیم؟

اگر خودتان مالک ملک مسکونی خود هستید، گزینه «مالک خودم هستم» را انتخاب کنید و اگر در ملک استیجاری زندگی می‌کنید و صاحبخانه نیستید، گزینه «شخص دیگری مالک است» را انتخاب کنید. با کلیک بر روی «مرحله بعد» به صفحه زیر وارد شده و اطلاعات خواسته شده را به دقت وارد کنید.

اگر گزینه «مالک خودم هستم» را انتخاب کرده‌اید، صفحه زیر برای شما به نمایش درخواهد آمد:

چگونه در سامانه املاک ثبت نام کنیم؟

در این قسمت هم همان‌طور که مشخص است، شهر محل سکونت خود را انتخاب کنید.

چگونه در سامانه املاک ثبت نام کنیم؟

مرحله بعد نوبت ثبت اطلاعات منزل شما همراه با جزئیاتی مثل متراژ، شماره واحد، کد پستی، سال ساخت و طبقه است.

چگونه در سامانه املاک ثبت نام کنیم؟

اگر مستأجر هستید و گزینه «شخص دیگری مالک است» را انتخاب کرده باشید، صفحه‌ای که برای شما باز می‌شود، چنین صفحه‌ای خواهد بود. اگر منزل خود را از یک شخص حقیقی اجاره کرده‌اید، گزینه حقیقی را تیک کنید و اگر از سازمان خاصی گزینه حقوقی یا سازمانی و اگر اتباع خارجی هستید هم گزینه مربوطه را. همچنین مشخصات مالک و تاریخ اجاره کردن خانه‌ای که در آن مستقر هستید.

چگونه در سامانه املاک ثبت نام کنیم؟

مرحله ششم:

مرحله شناسه قبوض آخرین قسمت ثبت نام است و با کلیک بر روی پیش­نمایش، اطلاعاتی که تاکنون وارد کرده‌اید به نمایش درخواهند آمد. حالا اطلاعات وارد شده را یک­بار دیگر مرور کنید و اگر تمام اطلاعات صحیح و بدون نقص هستند؛ روی دکمه «تأیید نهایی» کلیک کنید.

چگونه در سامانه املاک ثبت نام کنیم؟

برچسب‌ها
نظرات کاربران
  • درود.توضیحات بسیار شفاف و گویا بود .کیفیت تصاویر عالی و خوانا بودند .سپاس از زحمتتنان.پاسخ سوالات را که پرسیده شده چگونه مشاهده کنیم؟

  • سلام کسی مثل من که اصلا در حال حاضر خونه نداره نه استیجاری نه مالک یعنی جا مکان مشخصی نداره اما سرپرست خانوار هست باید چکار کته؟!؟

  • سلام خانه پدر و مادر دم سندش به نام من است و آنها داخلش زندگی می کنند باید چکار کنم لطفا جواب دهید تشکر.

  • سلام من در منزل سازمانی ارتش زندگی میکنم بدون اجازه سازمان حق هیچگونه دادن اطلاعاتی رو نداریم و باید مجوز از طرف حفاظت داده شود و هیچگونه ملک شخصی هم ندارم که بخواهیم ثبت کنم چکار کنم

  • خانه من سند ندارد یعنی مشاء است تکلیف من چیه.

  • سلام و تشکر. در صورتی که خانه کلنگی را تخریب کرده باشیم و به صورت مشارکتی در حال ساخت باشد، چه گزینه ای را باید انتخاب کنیم؟ سپاسگزارم

  • ملک وراث که سند بنام پدر است پدر 20 سال پیش فوت کرده سیم کارت بنام ایشان نداریم تکلیف این چطور است

  • باسلام من سه ملک بنامم هست دریکی خودم هستم ودردیگری پسربزرگم ودراون یکی پسردومم وضعیت وتکلیف من چیست چگونه ثبت کنم.
    متشکرمیشم اگه راهنمایی کنید.

  • سلام آپارتمان ما۲دانگ اوقافی میباشد آیامعاف میشود؟!

  • مادرم بتازگی فوت شده هنوز انحصار ورثه نشده چکار برای ثبت در سیستم املاک باید بکنیم

  • در یک واحد مسکونی که سه طبقه است و در هر یک از آنها یکی از افراد تحت تکفل (پسر های ) زندگی میکند باید چگونه ثبت شود

  • سلام
    1_ نحوه ثبت عرصه وإعلان آپارتمان چگونه است
    2_ ثبت شراکت 3 دانگ 3 دانگ با همسرم چگونه است .
    متشکرم