چه مقدار بیت کوین برای استخراج کردن باقی مانده است؟

چه مقدار بیت کوین برای استخراج کردن باقی مانده است؟
خلاصه اخبار

فهرست عناوینبه گزارش سیگنال به نقل از اتحادیه طلا، این روزها هر کسی که یک بار نام بیت کوین و ارزش آن به گوشش خورده باشد، به سرعت دنبال راهی برای به دست آوردن مقداری بیت کوین می‌رود و می‌خواد وارد دنیای ارزهای دیجیتالی شود. خرید یا استخراج بیت کوین حالا یک تجارت است؛ اما […]

به گزارش سیگنال به نقل از اتحادیه طلا، این روزها هر کسی که یک بار نام بیت کوین و ارزش آن به گوشش خورده باشد، به سرعت دنبال راهی برای به دست آوردن مقداری بیت کوین می‌رود و می‌خواد وارد دنیای ارزهای دیجیتالی شود. خرید یا استخراج بیت کوین حالا یک تجارت است؛ اما این تجارت تا کی ادامه خواهد داشت؟ آیا اصلا ارزش آن را دارد که از همین امروز وارد تجارت بیت کوین شویم؟ بیت کوین روز به روز در حال کمیاب‌تر و در عین حال با ارزش‌تر شدن است. تحقیق بیشتر در مورد تعداد باقی مانده بیت کوین، آمار و اطلاعات جالبی را در اختیار ما قرار می‌دهد.

در این مقدمه به این دلیل از کلمه باقی مانده استفاده کردیم، چرا که مقدار قابل توجه‌ای از بیت کوین به دلایل مختلفی گم شده که در این مطلب به چرایی آن می‌پردازیم. اما قبل از هر چیز، بگذارید ببینیم چه مقدار بیت کوین در دنیای دیجیتالی امروز باقی مانده است.

چه مقدار بیت کوین باقی مانده است

به طور کلی چقدر بیت کوین وجود دارد؟

۲۱ میلیون، رقم نهایی میزان بیت کوین است که هنوز همه آن استخراج نشده و در چرخه گردش تبادلات این ارز دیجیتال قرار نگرفته است. در حال حاضر، ۱۷.۷ میلیون از این ارز با ارزش استخراج شده و عرضه کلی این ارز هر چهار سال یک بار نصف می‌شود. به دلیل این معادله، آخرین بیت کوین در سال ۲۱۴۰ استخراج خواهد شد و بعد از آن، به دلیل محدودیت ایجاد شده در پروتکل بیت کوین، هیچ بیت کوین جدیدی قابل استخراج نخواهد بود.

اما مسئله مهم این است که همه این ۱۷.۷ میلیون بیت کوین استخراج شده، فعال و موجود برای تبادل و تجارت نیستند، چرا که بخشی از این رقم گم شده است. بنابراین در واقعیت، ۱۷.۷ میلیون بیت کوین در گردش نیستند.

چه مقدار بیت کوین برای تجارت و تبادل وجود دارد؟

به دلیل کمیابی و تعداد محدود بیت کوین، هر شخصی که در فضای ارزهای رمزنگاری شده فعالیت می‌کند، در مورد میزان باقی مانده بیت کوین برای استخراج و میزانی که استخراج شده، هیجان خاصی دارد! طبق آخرین مطالعات انجام شده توسط Chainalysis، یک شرکت آنالیز بلاکچین متخصص در ایجاد اعتماد در فضای بلاک چین، ۴ میلیون بیت کوین گم شده و غیر قابل برگشت است. از این رو، این مقداری بیت کوین در چرخه تبادلات این ارز دیجیتال وجود ندارد.

در واقعیت، از ۱۷ میلیون و ۷۸۸ هزار و ۹۸۷ بیت کوین استخراج شده، تنها ۱۳ میلیون برای تبادلات ما موجود است. این میزان شامل بیت کوین های گم شده به دلیل از دست رفتن کلید‌های خصوصی کاربران، مقدار بیت کوین قفل شده برای ساتوشی ناکاماتو و مرگ افرادی است که بیت کوین را ذخیره کرده بودند.

  • جالب است بدانید که چند سال قبل یک کارمند IT، یک هارد دیسک که شامل ۷۵۰۰ هزار بیت کوین بود را دور ریخته است.
  • همچنین ادیتور سایت Gizmodo هارد درایوی شامل ۱۴۰۰ بیت کوین را در سال ۲۰۱۲ دور ریخت! و این دو تنها دو مثال کوچک از چگونگی از دست رفتن ۴ میلیون بیت کوینی هستند که امروزه به ارزش به شدت بالایی رسیده است.

بیت کوین

چه مقدار بیت کوین برای استخراج کردن باقی مانده است؟

با این که مقدار قابل توجهی از بیت کوین‌ها گم شده است، هنوز نزدیک به ۳.۳ میلیون ارز برای استخراج کردن باقی مانده و این میزان، به دلیل معادلات گنجانده شده در سیستم عرضه بیت کوین، در طول بیش از ۱۰۰ سال دیگر استخراج خواهد شد.

در نظر داشته باشید که با وجود گم شدن بسیاری از بیت کوین‌ها در گذشته، هنوز این امکان وجود دارد که در آینده، از این ۳.۳ میلیون بیت کوین باقی مانده برای استخراج و ۱۳.۷ میلیون بیت کوین استخراج شده، مقدار قابل توجه‌ای بیت کوین گم شود.

البته نرخ از دست رفتن بیت کوین در حال حاضر و در آینده، به طور قابل توجه‌ای کاهش پیدا خواهد کرد چرا که سرمایه گذاران بالغ‌تر و آگاه‌تر شده‌اند و البته که قیمت بیت کوین زیاد است و به کسی اجازه نمی‌دهد تا با سهل انگاری‌های عجیب این ارز دیجیتال را از دست دهند.

bitcoin

اما آیا برای شما سوال شده است که چه بر سر بیت کوین‌های گم شده می‌آید؟

خب، بیت کوین‌های گم شده برای همیشه در آدرس‌های خصوصی افرادی که دیگر به آن‌ها دسترسی ندارند و کلید خود را گم کرده‌اند، باقی خواهد ماند. بنابراین هیچ شخصی صاحب آن بیت کوین‌های گم شده نیست و در شبکه بیت کوین برای همیشه دست نیافتنی خواهند ماند. در دسته‌ای دیگر، نقص‌های فنی در برخی صرافی‌ها نیز دیگر دلیل گم شدن بیت کوین‌ها هستند.

چطور از گم شدن بیت کوین جلوگیری کنیم؟

ضرب المثل معروفی وجود دارد که می‌گوید «پیش گیری بهتر از درمان است». ما به عنوان یک سرمایه دار بیت کوین باید در مورد روش‌های مراقبت‌های نگهداری این ارز ارزشمند دقت و عملکرد لازم را به خرج دهیم. برخی از نکاتی که باید در مورد نگهداری بیت کوین رعایت شود:

  • از کیف پول و کلید‌های خصوصی بیت کوین خود تا حد امکان نسخه پشتیبان تهیه کنید
  • بهتر است برای امنیت هر چه بیشتر از کیف پول‌ها سخت افزاری مانند Ledger Nano X یا Trezor Model T به منظور ذخیره بیت کوین استفاده کنید.
  • برنامه‌ای بر اساس مرگ احتمالی خود داشته باشید تا خانواده یا شخصی که به او اعتماد دارید قادر به دسترسی به بیت کوین شما باشند.
  • از کیف پول‌های HD برای مدیریت هر چه بهتر سرمایه خود استفاده کنید.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
برچسب‌ها