چند اتفاق پر برکت در «برکت»

چند اتفاق پر برکت در «برکت»
خلاصه اخبار

با توجه به افتتاح شهرک صنعتی دارویی برکت در روز سه شنبه (فردا)؛ احتمال حذف ارز دولتی دارو؛ و همچنین موجودی مواد اولیه شرکت های گروه؛ چشم انداز روشنی برای آینده متصور هستیم

به گزارش سیگنال به نقل از بورس نیوز، در خبرها آمده روز پنجشنبه حذف دلار 4200 تومانی تعیین تکلیف می شود. از بین صنایع بورسی، صنعت دارو بیشترین وابستگی به ارز دولتی را دارد.
از سوی دیگر، بزرگترین هلدینگ دارویی بورس این روزها چشم انتظار اتفاق مثبت دیگری هم هست. افتتاح بزرگترین شهرک صنعتی دارویی کشور در زمینی به مساحت 200 هکتار شامل 201 قطعه زمین در تقریبا 53 درصد از زمین و مابقی هم شامل فضای سبز و عمومی و اداری. برکت با این افتتاح برکت خواهد داشت.

علی فلاح پور مدیر نظارت بر شرکت های گروه دارویی برکت در گفتگو با بورس نیوز در خصوص تاثیر حذف ارز دولتی بیان کرد: حذف ارز دولتی برای صنعت دارو اتفاق مثبتی خواهد بود؛ ولی به نظر می رسد این اتفاق در کوتاه مدت رخ نخواهد داد. به هر حال حتی در صورت تصویب حذف ارز دولتی دارو، باتوجه به حساسیت های بازار دارو و نیز مقاومت بیمه ها، اجرای آن احتمالا چند ماهی به طول می انجامد و به نیمه دوم سال موکول خواهد شد.

مزایای حذف ارز دولتی

وی افزود: حذف ارز دولتی دارو به معنای افزایش نرخ فروش شرکت های دارویی و به تبع آن رشد درآمد فروش ریالی خواهد بود.
دارو کالایی استراتژیک بوده و در صورت افزایش قیمت، فروش به مصرف کنندگان واقعی احتمالا کاهش محسوسی نخواهد داشت؛ ولی از صادرات قاچاق جلوگیری خواهد شد.
گروه دارویی برکت از این اتفاق بهره دیگری هم خواهد برد. در چند ماه اخیر شرکت های زیرمجموعه «برکت» و «والبر» اقدام به خرید و دموی مواد اولیه کرده اند و تا پایان سال جاری موجودی مواد اولیه هست. بنابراین در صورت حذف ارز دولتی از این محل هم منتفع خواهیم شد. البته برای تامین نقدینگی و خرید مواد اولیه، حجم تسهیلات دریافتی رشد داشته است. اما افزایش موجودی مواد اولیه در شرکت‌ها علاوه بر مزایای اقتصادی در صورت حذف ارز دولتی، آرامش در بازار دارو نیز حاکم خواهد کرد. حتی در صورت تشدید تحریم ها، برای چند ماه دغدغه ای بابت کمبود دارو نخواهیم داشت.

گروه دارویی برکت

شهرک صنعتی دارویی برکت

فلاح پور در رابطه با این شهرک گفت: شهرک صنعتی دارویی برکت به عنوان بزرگترین شهرک دارویی در خاورمیانه، سبب تمرکز شرکت های دارویی خواهد شد. این تمرکز مزایای متعددی از جمله کاهش هزینه های لجستیک برای شرکت ها در بر خواهد داشت. ضمن اینکه برکت از واگذاری برخی قطعات هم منتفع خواهد شد.

خوشبینی به آینده

وی در خاتمه تصریح کرد: با توجه به افتتاح شهرک صنعتی دارویی برکت در روز سه شنبه (فردا)؛ احتمال حذف ارز دولتی دارو؛ و همچنین موجودی مواد اولیه شرکت های گروه؛ چشم انداز روشنی برای آینده متصور هستیم و به رشد سودآوری شرکت ها خوشبینیم.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را از کافه بازار دریافت نمایید.
برچسب‌ها