چشم‌انداز بنیاد برکت، پوشش ۸۰ درصد جمعیت روستایی کشور

چشم‌انداز بنیاد برکت، پوشش ۸۰ درصد جمعیت روستایی کشور
خلاصه اخبار

مدیرعامل بنیاد برکت گفت: چشم انداز این بنیاد، پوشش دادن ۸۰ درصد جمعیت روستایی کشور در زمینه فعالیت های حول محور توانمندسازی روستاییان است.

به گزارش سیگنال به نقل از شبکه خبر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما محمد ترکمانه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد افزود: بنیاد برکت به طور مستقیم 12 هزار روستا در کشور را خدمات رسانی می کند.

وی گفت : در همین راستا مدل سحاب به عنوان یک مدل توانمندسازی اقتصادی به صورت اشتغالزایی خرد و کوچک در روستاها شکل گرفته که بر اساس آن 200 هزار طرح اقتصادی اجتماع محور توسط شبکه ای از تسهیلگران انجام می شود.

مدیرعامل بیمه برکت نیز در این دیدارگفت: یکی از اقدامات انجام شده توسط بنیاد برکت، بیمه 40 هزار مسکن روستایی در سال گذشته است و امسال نیز همه منازل روستایی در سطح استان را بیمه خواهیم کرد.

سید احمد طالبی افزود : 35 درصد از حق بیمه توسط بنیاد برکت پرداخت می شود و خانه های روستاییان تا سقف 100 میلیون تومان در برابر حوادث بیمه خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد هم گفت: ستاد اجرایی فرمان امام از جمله نهادهایی است که به واسطه فعالیت‌ها خود می تواند به بحث راه اندازی صنعت پوشاک در سراسر کشور ورود کند.

آیت الله محمدرضا ناصری نیز در دیدار با مدیرعامل بنیاد برکت که به منظور افتتاح چند طرح عمرانی و امضای تفاهمنامه با استانداری به یزد سفر کرده است، اظهار داشت: کار ستاد اجرایی فرمان امام، خدمت به مردم است و آنچه خیمه های انقلاب را برپا نگه داشته، دعای مردم محروم و مستضعف است.

وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر استمرار انقلاب بیان کرد: یکی از اقداماتی که استمرار انقلاب را رقم می زند و دستاوردهای انقلاب را در دل و جان مردم نفوذ می دهد، خدمات ستاد اجرایی فرمان امام و رسیدگی به مستمندان است.

ناصری با اشاره به دسته بندی بیکاران عنوان کرد: یک گروه از بیکاران ما، فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند که علاقمند به انجام کار هستند اما نمی دانند دقیقا چه کاری انجام دهند که در این شرایط، ستاد اجرایی فرمان امام می تواند طرح هایی را تدوین کند و این طرح ها را با آموزش در اختیار فارغ التحصیلان قرار دهد و با نظارت و حمایت، جوانان را با اجرای این طرح ها کمک کند.

امام جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه صنعت پوشاک صنعتی است که می تواند مشکل اشتغال کشور را در سریعترین زمان ممکن حل کند، اظهار داشت: این صنعت نیاز به سرمایه گذاری کلان ندارد ضمن اینکه می تواند کشور ما را از واردات پوشاک بی نیاز کند.

ناصری با اشاره به اینکه کشور ما 80 میلیون نفر جمعیت دارد و تامین لباس مورد نیاز این جمعیت، می تواند برای میلیون ها نفر اشتغالزایی ایجاد کند، افزود: سرمایه گذاری در این عرصه برای زنان و گروه های مختلف مردم کار مناسب ایجاد می کند.

وی بیان کرد: امروز سرمایه کشور صرف واردات پوشاک از چین و ترکیه می شود در حالی که می توان این ظرفیت عظیم را در کشور ایجاد کرد.

امام جمعه یزد تاکید کرد: اگر صنعت پوشاک در یزد و در سطح کشور تقویت شود، زنجیره صنعت نساجی کامل می شود و از کشت پنبه تا تولید پوشاک، رونق پیدا خواهد کرد.

ناصری عنوان کرد: این طرح حتی در روستاها نیز قابل اجراست و با آموزش می توان این صنعت را ایجاد کرد و در کمترین زمان به آن رونق بخشید.