چرا قیمت اتریوم درست بعد از به‌روزرسانی بزرگ اتریوم ۲.۰ سقوط کرد؟

چرا قیمت اتریوم درست بعد از به‌روزرسانی بزرگ اتریوم ۲.۰ سقوط کرد؟

به گزارش سیگنال به نقل از ارز دیجیتال،

با وجود راه‌اندازی موفقیت‌آمیز شبکه اصلی اتریوم 2.0 که مدت‌ها منتظر آن بودیم، قیمت اتر همزمان با کاهش قیمت بیت کوین، افت چشمگیری را تجربه کرد.

به گزارش کوین تلگراف، قیمت اتر، ارز دیجیتال بومی شبکه اتریوم، در اصلاح اخیر بیشتر از قیمت بیت کوین افت کرد.

قیمت بیت کوین بعد از اینکه در چند صرافی مانند کوین بیس و بایننس به اوج تاریخی خود رسید، طی چند ساعت با افت بیش از 9 درصدی مواجه شد. در همان مدت، قیمت اتر هم 11 درصد کاهش یافت.

به‌دلیل راه‌اندازی به‌روزرسانی اتریوم 2.0، اصلاح عمیق قیمت اتریوم غافلگیرکننده بود. در روز اول دسامبر (11 آذر)، بیکن چینِ اتریوم 2.0 روی شبکه اصلی راه‌اندازی شد. این اتفاق رویدادی مهم و نقطه عطفی برای اتریوم محسوب می‌شود.

اتریوم 2.0 یک به‌روزرسانی مهم در شبکه بلاک چین اتریوم است که مقیاس‌پذیری و ظرفیت تراکنش‌های شبکه را بهبود می‌بخشد. قبل از این به‌روزرسانی، ظرفیت شبکه 15 تراکنش بر ثانیه بود.

بعد از به‌روزرسانی و احتمالاً با بیشتر شدن تعداد زنجیره‌های شاردینگ در بلندمدت، اتریوم قادر خواهد بود هزاران تراکنش را در ثانیه پردازش کند.

برای شبکه اتریوم، این به‌روزرسانی از لحاظ فاندامنتالی کاملاً مثبت است، زیرا به برنامه‌های غیرمتمرکز این امکان را می‌دهد که بدون وجود موانع مربوط به مقیاس‌پذیری، در شبکه اتریوم کار کنند. همچنین این امکان را به چرخه‌های جدید دیفای خواهد داد که به‌صورت پایدارتر کار کنند و کاربرانِ آنها تجربهٔ کاربری بهتری داشته باشند.

اصلاح قیمت اتر پس از ارتقاء شبکه، به‌دلیل تمایل بازار به خرید شایعات و فروش اخبار (پیش‌خور شدن خبر) موردانتظار بود. برای مثال، وقتی در اواخر نوامبر (اوایل آذر) خبر به‌روزرسانی اتریوم 2.0 به‌صورت رسمی تایید شد، قیمت هم از حدود 620 دلار کاهش یافت.

با این وجود، کاهش 11 درصدی قیمت اتر تنها در دو ساعت، معامله‌گران را دست‌به‌عصا کرده است. اهمیت به‌روزرسانی اتریوم 2.0 و پیامدهایی که به همراه خواهد داشت، به‌احتمال زیاد در بازار این انتظار را به وجود آورده است که اتریوم در کوتاه‌مدت انعطاف‌پذیری بیشتری داشته باشد.

بعد از راه‌اندازی بیکن چین، حالا بزرگان صنعت ارزهای دیجیتال نسبت به رشد میان‌مدت و بلندمدت اتریوم بسیار خوش‌بین هستند. این موضوع احتمالا، احساس مثبت بازار نسبت به اتریوم را تقویت کرده است.

جوزف لوبین (Joseph Lubin)، از هم‌بنیان‌گذاران اتریوم و بنیان‌گذار کانسنسیس (ConsenSys)، به‌روزرسانی اتریوم 2.0 و تغییر مکانیزم اجماع به اثبات سهام را یک ارتقاء مهم می‌داند. او گفت:

راه‌اندازی بیکن چین اتریوم 2.0 تجلی‌گر خصیصه نوین و متن‌بازی است که عده زیادی را به اتریوم جذب می‌کند. اکنون بیش از 270,000 اعتبارسنج از سراسر جهان در سازوکار جدید اجماع در اتریوم 2.0 شرکت‌ می‌کنند. اثبات سهام یک ارتقاء مهم در انگیزه‌های اقتصادی حوزهٔ ارزهای دیجیتال است که اتریوم را به‌عنوان یک بنیاد خودکار و هدفمند برای اعتمادسازی مطرح کرده است. ما در مجموع متعهد به ساخت یک شبکه با حداکثر تمرکززدایی هستیم.

تریدرها انتظار دارند در کوتاه‌مدت یک پولبک عمیق‌تر یا حداقل یک اصلاح نسبی را ببینند. بازارمعاملات آتی با نزول ناگهانی قیمت بیت کوین ضربه بزرگی متحمل شد و باعث برهم‌خوردگی بازار مشتقات هم شد.

یک تریدر با نام مستعار «TraderKoz» معتقد است که اگر اتر خود را در بالای 620 دلار تثبیت کند، خریدِ آن متقاعدکننده خواهد بود. اما اگر پولبک فعلی ادامه داشته باشد، سطح 561 دلار در کوتاه‌مدت نقطهٔ حمایتی مهمی خواهد بود. او معتقد است:

در حال حاضر شاهد آماده‌سازی خوبی برای حرکات قیمتی اتریوم هستیم که از روز دوشنبه تشکیل شده و کندل هفتگی اتر در قیمت خوبی باز شده است. غافلگیرکننده نخواهد بود اگر برای مدت کوتاهی در همین محدوده شاهد نوسان باشیم. اگر قیمت 620 دلاری تثبیت شود، فرصت خوبی برای باز کردن موقعیت‌های لانگ خواهد بود.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.