پیش بینی کشتی آرای از قیمت طلا در فصل پاییز / بررسی علت رکود بی سابقه بازار

پیش بینی کشتی آرای از قیمت طلا در فصل پاییز / بررسی علت رکود بی سابقه بازار

به گزارش سیگنال به نقل از اقتصاد آنلاین،

اقتصاد آنلاینفاطمه اکبرخانی؛ محمد کشتی‌آرای در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصاد‌آنلاین با اشاره به روند اونس و دلار و تاثیر آن بر قیمت طلا در آخرین هفته شهریور ماه اظهار کرد: اونس جهانی اولین معاملات هفته را با کاهش 50دلاری نسبت به هفته قبل آغاز کرد اما تا روز چهارشنبه با افزایش 25دلاری همراه شد؛ در کنار این عامل، کاهش تقاضا و افت نرخ ارز روند صعودی طلای جهانی را پوشش داد و باعث شد قیمت‌ طلا و سکهنوسان کاهشی داشته باشد.

این فعال بازار طلا به وضعیت تقاضا هم اشاره کرد و گفت: این روز‌ها تقاضای مصرفی و سرمایه‌گذاری برای مصنوعات طلا و سکه به شدت کاهش پیدا کرده و بازار در وضعیت رکود به سر می‌برد؛ بنابراین طی این هفته افت تقاضا باعث شد حباب انواع سکهکاهش یابد به طوریکه حباب سکه طرح امامی از حدود 650هزار تومان روز شنبه به 520هزار تومان در روز چهارشنبه رسید.

کشتی‌آرای درباره علت کاهش تقاضا توضیح داد: این رکود بی‌سابقه متاثر از دو عامل ایجاد شده است؛ ماه محرم و صفر یکی از عواملی است که هر سال منجر به کاهش تقاضا در بازار طلا و سکه می‌شود، از طرف دیگر برگزاری نشست سازمان ملل و جلسات مربوط به برجام هم در انتظارات تورمی و قیمت دلار تاثیر گذاشته است و باعث شده خریداران و فروشندگان طلا و سکه تا به سرانجام رسیدن این موضوع دست نگه‌دارند.

چشم‌انداز قیمت اونس در نیمه دوم سال

نایب رییس دوم اتحادیه طلا با پیش‌بینی بهای اونس در نیمه دوم سال خاطرنشان کرد: بر اساس تجربه سال‌های گذشته در نیمه دوم سال بازار‌های نفتی با بالارفتن تقاضا برای انرژی فعال می‌شوند و تحت تاثیر این موضوع قیمت نفت افزایش می‌یابد؛ در این شرایط ارزش دلار کاهش و تقاضا برای طلای جهانی افزایش خواهد یافت.

او اضافه کرد: به نظر می‌رسد باتوجه به واکسیناسیون جهانی و رشد اقتصادی کشور‌ها، اونس طی دو ماه‌ آینده در محدوده 1770 تا 1850دلار نوسان خواهد داشت که این روند بر قیمت طلای داخلی هم تاثیر‌گذار خواهد بود.

دلار کاهش قیمت چندانی نخواهد داشت

این فعال بازار طلا همچنین درباره روند دلار در ماه‌های آینده بیان کرد: اظهارات متفاوتی درباره آینده قیمت دلار مطرح شده که به نظر من حتی درصورت حصول توافق درمورد برجام، دلار به دلیل شرایط اقتصادی کشور افت قیمت زیادی نخواهد داشت.

کشتی‌آرای در پایان تصریح کرد: بنابراین با‌توجه پیش‌بینی رشد اقتصادی کشور‌ها و آینده روشن مذاکرات برجام، انتظار می‌رود دلار در ماه‌های پیش‌رو نوسان چندانی نداشته باشد و قیمت طلا و سکه هم محدوده فعلی را با 5درصد افزایش یا کاهش حفظ خواهد کرد؛ ضمن اینکه با‌توجه به واکسیناسیون داخلی شاهد آغاز فعالیت اصناف و خروج بازار‌ها از رکود دو ساله خواهیم بود.

قیمت طلا و سکه 1مهر ماه 1400

بر اساس قیمت‌های اعلام شده از سوی اتحادیه طلا و جواهر تهران برای بازار امروز اول مهر ماه، هر قطعه سکه امامی با قیمت 11میلیون و 750هزار و سکه طرح قدیم 11میلیون و 400هزار تومان معامله می‌شود.

همچنین قیمت نیم سکه پنج میلیون و 900هزار، ربع سکه سه میلیون و 450هزار و سکه یک گرمی دو میلیون و 200هزار تومان است؛ بهای هر مثقال طلای 17عیار هم در جریان معاملات امروز به چهار میلیون و 977هزار و قیمت هر گرم طلای 18عیار به یک میلیون و 149هزار تومان رسید.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای طلا و سکه به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.