پیش بینی قیمت طلا در هفته اول آبان / تداوم رکود بازار برخلاف انتظارات

پیش بینی قیمت طلا در هفته اول آبان / تداوم رکود بازار برخلاف انتظارات

به گزارش سیگنال به نقل از اقتصاد آنلاین،

اقتصاد آنلاین – فاطمه اکبرخانی؛ محمد کشتی‌آرای در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصاد‌آنلاین با اشاره به وضعیت بازار طلا در آخرین هفته مهر ماه بیان کرد: طی یک هفته گذشته برخلاف پیش‌بینی‌ها ارزش اونس جهانی افزایش یافت به طوریکه تا روز چهارشنبه با حدود 25دلار رشد به 1787دلار رسید؛ از طرفی در این هفته دلار هم تحت تاثیر اخبار برجام روند صعودی داشت و نهایتا باعث شد در بازار طلا و سکه هم افزایش قیمت داشته باشیم.

او اضافه کرد: البته اواخر هفته خبرهای خوبی از مذاکرات رسید و منجر به کاهش جزیی بهای طلا و سکه شد؛ بر این اساس قیمت سکه طرح امامی در طول هفته 30هزار، هر مثقال طلای 17عیار حدود 40هزار و طلای 18عیار تقریبا پنج هزار تومان افزایش یافت.

کشتی‌آرای درباره وضعیت تقاضا هم اظهار کرد: در ماه‌های محرم و صفر بازار در رکود بود و پیش‌بینی می‌شد با اتمام این ماه تقاضا به بازار برگردد، اما برخلاف انتظارات داد‌و‌ستد‌ها متاثر از اخبار موجود همچنان در سطح پایینی است، به طوریکه حباب سکه تا هفته‌های پیش 500هزار تومان بود و طی این هفته به زیر 400هزار تومان رسید.

نایب رییس دوم اتحادیه طلا با پیش‌بینی قیمت‌ها در هفته پیش‌رو خاطرنشان کرد: درصورتی که این هفته اخبار مثبتی درمورد برجام مخابره شود، دلار در مسیر نزولی حرکت خواهد کرد و به این ترتیب شاهد افت بهای طلا و سکه خواهیم بود.

جدیدترین قیمت طلا و سکه در هفته آخر مهر ماه

در جریان معاملات روز پنجشنبه قیمت هر قطعه سکه امامی به 11میلیون و 650هزار و سکه طرح قدیم به 11میلیون و 350هزار تومان رسید.

آخرین قیمت نیم سکه شش میلیون، ربع سکه سه میلیون و 500هزار و سکه یک گرمی دو میلیون و 150هزار تومان بود؛ بهای هر مثقال طلای 17عیار هم به چهار میلیون و 980هزار و هر گرم طلای 18عیار هم به یک میلیون و 150هزار تومان رسید.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای طلا و سکه به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.