پیش بینی قیمت طلا تا پایان فروردین/ فروش طلا و سکه برای تامین مایحتاج

پیش بینی قیمت طلا تا پایان فروردین/ فروش طلا و سکه برای تامین مایحتاج

به گزارش سیگنال به نقل از اقتصاد آنلاین،

اقتصادآنلاین – فاطمه اکبرخانی؛ ابراهیم محمدولی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادآنلاین از ادامه روند نزولی قیمت‌ها در بازار طلا با شیب ملایم خبر داد و اظهار کرد: ارزش اونس جهانی و نرخ ارز نسبت به روز گذشته اندکی کاهش یافته و از طرفی تقاضا هم به شدت افت کرده که این عوامل منجر به ادامه روند نزولی قیمت طلا و سکه شده است.

محمدولی با اشاره به نبود تقاضا در بازار طلا بیان کرد: علاوه بر اینکه طلا و سکه به دلیل افزایش قیمت مدتی است که مشتری خود را از دست داده، شرایط بد اقتصادی و تعطیلی بسیاری از کسب‌و‌کار‌ها تحت تاثیر بیماری کرونا باعث شده تا بسیاری از خانواده‌هایی که به منظور سرمایه‌گذاری یا زینتی طلا و سکه خریده بودند در این وضعیت اقدام به فروش کنند.

وی تصریح کرد: از ماه‌های پایانی سال گذشته قیمت طلا و سکه به ثبات نسبی رسیده و مردم می‌توانند به این وضعیت اعتماد کنند، البته باتوجه به مطرح بودن بحث‌های سیاسی و اقتصادی همچون برجام و ارز‌های بلوکه شده برخی انتظار کاهش بیشتر قیمت‌ها را دارند و از همین رو فعلا برای خرید صبر کرده‌اند.

محمدولی اضافه کرد: عده‌ای هم بر این باورند که این مسائل فعلا به نتیجه نخواهد رسید و به همین ترتیب قیمت دلار و طلا گران خواهد شد؛ این دسته از افراد هم فروش را متوقف کرده‌اند و درنتیجه می‌توان گفت معاملات در بازار طلا به پایین‌ترین میزان رسیده است.

رییس اتحادیه طلا با پیش‌بینی روند آینده بازار طلا بیان کرد: اگر برجام به سرانجام خوشی برسد مسلما شاهد کاهش تحریم‌ها و بازگشت منابع ارزی بلوکه شده ایران در برخی کشور‌ها خواهیم بود؛ بنابراین در چنین شرایطی نرخ ارز کاهش می‌یابد و به‌تبع آن طلا و سکه هم ارزان خواهد شد.

او افزود: همچنین از آنجا که بازار طلا تا پایان ماه متاثر از تشدید بیماری کرونا تعطیل شده و تقاضا به شدت کاهش یافته، به نظر می‌رسد قیمت طلا و سکه هم با همین شیب ملایم به حرکت خود در مسیر نزولی ادامه دهد.

قیمت طلا و سکه 22فروردین ماه99

محمدولی در پایان قیمت طلا و سکه در بازار امروز 22فروردین ماه را تشریح کرد. به گفته این فعال بازار طلا در جریان معاملات امروز بازار تهران، قیمت هر قطعه سکه امامی 10میلیون و 440هزار و سکه طرح قدیم 10میلیون و 300هزار تومان است.

وی اضافه کرد: همچنین نیم سکه با قیمت شش میلیون و 250هزار، ربع سکه سه میلیون و 950هزار و سکه یک گرمی دو میلیون و 200هزار تومان فروخته می‌شود؛ قیمت هر مثقال طلای 17عیار هم در بازار امروز به چهار میلیون و 497هزار و هر گرم طلای 18عیار به یک میلیون و 38هزار تومان کاهش یافت.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای طلا و سکه به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.