پیش بینی قیمت طلا تا ماه محرم / بازار از خواب تعطیلات بیدار نشد

پیش بینی قیمت طلا تا ماه محرم / بازار از خواب تعطیلات بیدار نشد

به گزارش سیگنال به نقل از اقتصاد آنلاین،

اقتصادآنلاین – فاطمه اکبرخانی؛ نادر بذرافشان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادآنلاینبا گلایه از وضعیت بازار طلادر اولین روز شروع به کار پس از شش روز تعطیلی اظهار کرد: اگرچه بازار تهران به صورت رسمی باز شده اما شاهد رونق و هیجانی که باید در اولین روز معاملات وجود داشته باشد، نیستیم و بازار هنوز از خواب تعطیلات بیدار نشده است.

این فعال بازار طلا به قیمت‌های امروز هم اشاره کرد و گفت: امروز باتوجه به رشد 6دلاری ارزش اونس جهانی و روند صعودی بازار ارز، بهای طلا و سکه هم اندکی گران شده ولی در این بالا رفتن قیمت‌ها عامل تقاضا نقشی نداشته است.

بذرافشان با تشریح عوامل موثر بر کاهش میزان خرید طلا و سکه بیان کرد: شرایط سیاسی نامعلوم، نزدیک شدن به ماه محرم، شیوع گسترده ویروس کرونا، نوسان نرخ ارز و وضعیت اقتصادی نامناسب مردم باعث کاهش تقاضا برای خرید طلا و سکه شده است.

وی باتوجه به دلایل گفته شده درباره چشم‌انداز وضعیت تقاضا و قیمت طلا و سکه تا ماه محرم بیان کرد: به نظر می‌رسد طی روز‌های آینده نبود تقاضا تشدید شود و در کنار کاهش داد‌و‌ستد‌ها، چنانچه اتفاق سیاسی یا اقتصادی خاصی رخ ندهد و ارزش اونس هم نوسان زیادی نداشته باشد، احتمالا قیمت طلا و سکه اندکی ارزان خواهد شد.

قیمت طلا و سکه 4مرداد ماه 1400

دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا در پایان به قیمت‌های امروز اشاره کرد و گفت: در جریان اولین روز معاملات بازار طلای تهران، حباب سکه امامی با رشد حدود 80هزار تومانی در مقایسه با هفته قبل 380هزار تومان است؛ بهای هر قطعه سکه امامی هم با افزایش 100هزار تومانی به 10میلیون و 850هزار و سکه طرح قدیم نیز با همین مقدار افزایش قیمت به 10میلیون و 530هزار تومان رسید.

بذرافشان اضافه کرد: امروز نیم سکه با قیمت پنج میلیون و 650هزار، ربع سکه سه میلیون و 550هزار و سکه یک گرمی دو میلیون و 250هزار تومان فروخته می‌شود؛ همچنین در بازار امروز ارزش اونس جهانی طلا به 1810دلار، هر مثقال طلای 17عیار به چهار میلیون و 650هزار و قیمت طلای 18عیار نیز به گرمی یک میلیون و 76هزار تومان افزایش یافته است.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای طلا و سکه به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.