پیش بینی قیمت دلار ۹ مهر ۱۴۰۳ / دلار به کریدور پنجم برمی‌گردد؟

پیش بینی قیمت دلار ۹ مهر ۱۴۰۳ / دلار به کریدور پنجم برمی‌گردد؟
خلاصه اخبار

قیمت دلار روز یکشنبه با کاهش ۷۰۰ تومانی در کف کریدور ششم قرار گرفت. سیاست‌گذار با کمک بازارساز و ارزپاشی به سرمای معاملات بازار ارز دامن زده است. معامله‌گران معتقدند دلار برای برگشت به کریدور پایین‌تر در روزهای آینده آماده است.

به گزارش تجارت نیوز ،

قیمت دلار نزدیک به یک هفته است که در مرز کریدور ششم نوسان دارد و روز گذشته به کانال اول این کریدور رسید. با این حال قیمت دلار امروز با کاهش 700 تا 800 تومانی به کف کریدور ششم برگشت. این اسکناس در آخرین معامله دومین روز هفته در پله ششم از کف کریدور ششم بسته شد.

به اعتقاد معامله‌گران، مسائل سیاسی و اخبار، سیگنال صعودی یا نزولی به این اسکناس نمی‌دهند. آنها دلیل کاهش پلکانی قیمت دلار را موقتی بودن اثر اخبار سیاسی و سیاست ارزپاشی بانک مرکزی عنوان می‌کنند که توانسته اسکناس آمریکایی را در مسیر کاهشی قرار دهد.

پیش بینی قیمت دلار

به گفته معامله‌گران بازار ارز، اگر در روزهای آینده سیاست‌گذار قیمت دلار را به کریدور پنجم سوق دهد، فشار تقاضا این محدوده را کم‌دوام و مقطعی خواهد کرد. آنها معتقدند دلار آماده سقف‌زنی می‌شود اما زمان دقیق آن مشخص نیست.

با وجود این، به نظر می‌رسد تا زمان برگزاری انتخابات آمریکا و مشخص شدن نتیجه آن، دلار در کانال‌های پایانی کریدور پنجم و چند کانال ابتدایی کریدور ششم نوسان خواهد داشت. از منظر کارشناسان اقتصادی، نیمه آبان مقطع مهمی است زیرا به رسم سال‌های گذشته در این بازه زمانی روند تقاضا افزایشی می‌شود.

تتر 1200 تومان ارزان شد

قیمت درهم روز یکشنبه با کاهش 350 تومانی با رقم 16 هزار و 550 تومانی معامله شد. قیمت تتر در لحظه نگارش این گزارش روی رقم 60 هزار و 850 تومانی ایستاده و نسبت به مدت مشابه روز گذشته کاهش هزار و 200 تومانی پیدا کرده است.

پوند انگلیس روی قیمت 80 هزار و 630 تومانی معامله شد و کاهش هزار و 200 تومانی پیدا کرد. قیمت یورو در سطح 67 هزار و 340 تومانی بسته شد و افت 600 تومانی داشت.

گفتنی است روز یکشنبه اسکناس دلار با رقم 49 هزار و 625 تومانی عرضه شد و افزایش 50 تومان پیدا کرد. حواله دلار نیز با رقم 46 هزار و 640 تومانی عرضه شد و افزایش 25 تومانی داشت.

گزارش‌های بیشتر را در صفحه طلا و ارز بخوانید.

منبع: تجارت نیوز

دیدگاه شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *