پیش بینی طلا فروشان از آینده قیمت طلا / سکه به کانال ۱۰میلیون بازگشت

پیش بینی طلا فروشان از آینده قیمت طلا / سکه به کانال ۱۰میلیون بازگشت

به گزارش سیگنال به نقل از اقتصاد آنلاین،

اقتصاد آنلاینفاطمه اکبرخانی؛ درحالی‌که قیمت طلا و سکهتا روز گذشته تحت تاثیر رشد نرخ ارز و افزایش بهای اونس جهانی روند افزایشی پیش گرفته بود، در بازار امروز با‌توجه به عقب‌نشینی دلار از کانال 26هزار تومان و تعطیلی بازار‌های جهانی و ثبات ارزش اونس اندکی ارزان شد به طوریکه سکه طرح قدیم مجددا به کانال 10میلیون تومان بازگشت.

بر این اساس قیمت هر مثقال طلای 17عیار در مقایسه با دیروز حدود 35هزار، طلای 18عیار گرمی 10هزار، سکه امامی 130هزار، سکه طرح قدیم 150هزار، نیم سکه و ربع سکه هم 50هزار و سکه یک گرمی 100هزار تومان ارزان شده است.

اما درحالی‌که قیمت طلا و سکه طی هفته اخیر با افزایش رو‌به‌رو شد و امروز اندکی کاهش یافت، حجم معاملات و تقاضا تغییری نکرده و به گفته فعالان این بازار به دلیل نزدیک شدن به ایام محرم و همچنین بلاتکلیف بودن مسئله برجام و تحریم‌ها، مردم واکنشی به نوسان قیمت‌ها نشان نمی‌دهند و صرفا نظاره‌گر روند بازار هستند.

بر همین اساس اعضای اتحادیه طلا و جواهر تهران پیش‌بینی کرده‌اند که با‌توجه به نبود تقاضا و هیجان خرید در بازار طلا، کاهش سرعت اونس جهانی در مدار صعودی و بازگشت دلار به کانال 25هزار تومان، احتمالا تا پایان کار دولت دوازدهم قیمت طلا و سکه اندکی ارزان‌تر شود.

آخرین قیمت طلا و سکه در بازار امروز 10مرداد 1400

بر اساس آخرین قیمت‌های اعلام شده از سوی اتحادیه طلا و جواهر تهران، در جریان معاملات امروز قیمت هر قطعه سکه تمام طرح امامی به 11میلیون و 230هزار و سکه طرح قدیم به 10میلیون و 850هزار تومان کاهش یافت.

همچنین قیمت نیم سکه به پنج میلیون و 850هزار، ربع سکه به سه میلیون و 650هزار و سکه یک گرمی به دو میلیون و 200هزار تومان رسید؛ در معاملات عصر امروز قیمت هر مثقال طلای 17عیار چهار میلیون و 768هزار و طلای 18عیار گرمی یک میلیون و 100هزار تومان اعلام شد.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای طلا و سکه به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.