پیش بینی سود ۲۵۵ تومانی برای هر سهم “افق” در دوره ۹ ماهه

پیش بینی سود ۲۵۵ تومانی برای هر سهم “افق” در دوره ۹ ماهه
خلاصه اخبار

فهرست عناوینبه گزارش سیگنال به نقل از رادیو سهام، براساس میانگین درآمدی شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش در دوره ۸ ماهه منتهی به آبان ۹۸، اانتظار می‌رود افق در دوره ۹ ماهه منتهی به آذر ۹۸ برای هر سهم سود ۲۵۵۰ ریالی شناسایی نماید. فروشگاه زنجیره‌ای افق کوروش تنها فروشگاه زنجیره‌ای فعال در بازار سرمایه […]

به گزارش سیگنال به نقل از رادیو سهام، براساس میانگین درآمدی شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش در دوره ۸ ماهه منتهی به آبان ۹۸، اانتظار می‌رود افق در دوره ۹ ماهه منتهی به آذر ۹۸ برای هر سهم سود ۲۵۵۰ ریالی شناسایی نماید.

فروشگاه زنجیره‌ای افق کوروش تنها فروشگاه زنجیره‌ای فعال در بازار سرمایه است. این شرکت از با افزایش تعداد شعب در سراسر شرکت روز به روز در حال افزایش است که به افزایش فروش افق کوروش کمک کرده است.

فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش در آبان ماه مبلغ ۷۹۴ میلیارد تومان درآمد داشته است و همچنین در دوره ۸ ماهه منتهی به آبان ۹۸ درآمد افق به ۵٫۳ هزار میلیارد تومان رسیده است.

تعداد فروش محصولات مهم افق به رشد درآمد آبان ماه کمک کرد

درآمد آبان ماه افق نسبت به مهر ماه افزایش یافته است. افق در مهر ماه ۷۵۱ میلیارد تومان درآمد ساخت که در آبان ماه به ۷۹۴ میلیارد تومان رسیده است. بنابراین درآمد آبان ماه نسبت به مهر ماه رشد ۴۲ میلیارد تومانی داشته است. افزایش درآمد آبان ماه به دلیل افزایش در تعداد فروش محصولات مهم رقم خورده است.

خوراکی از محصولات مهم افق به شمار می‌رود که تغییر در مقدار و نرخ فروش این محصول بر درآمد افق اثر قابل توجه دارد. علاوه بر خوراکی‌ها پروتئینی‌ها و شویندهها نیز همین شرایط را دارا می‌باشند. افق در مهر ماه ۴۷ میلیون عدد خوراکی به فروش رساند که در آبان ماه به ۴۸ میلیون عدد رسید. همچنین تعداد فروش پروتئینی با رشد ۶۱ هزار عددی به ۲۴ میلیون و ۲۸۵ هزار عدد رسیده است افزایش تعداد فروش محصولات مهم در حالی روی داده است که نرخ فروش محصولات افق در آبان ماه افت داشته است.

افزایش ۲ هزار میلیاردی درآمد تجمیعی افق

افق در دوره ۸ ماهه منتهی به آبان ۹۸ درآمد ۵٫۲ هزار میلیارد تومانی ساخته است که درآمد تجمیعی افق در دوره ۸ ماهه منتهی به آبان ۹۸ نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۷۱ درصدی (معادل افزایش ۲ هزار میلیارد تومان) داشته است. افزایش درآمد تجمیعی افق در پی افزایش تعداد فروش و افزایش نرخ فروش محصولات رقم خورده است.

درآمد عملیاتی افق در محدوده درآمد برآوردی

افق برای سال مالی ۹۸ درآمد ۸۷۶۷ میلیارد تومانی را پیش بینی کرده است که با ساخت درآمد ۵۲۷۳ میلیارد تومانی طی ۸ ماه، در واقع موفق به پوشش ۶۰ درصدی درآمد برآوردی شده است. بنابراین افق در محدوده درآمد برآوردی قرار دارد.

ساخت سود ۲۵۵ میلیاردی در دوره ۹ ماهه

با توجه به میانگین درآمد ۸ ماهه انتظار می‌رود افق در دوره ۹ ماهه منتهی به آذر ۹۸ درآمد ۵۹۳۲ میلیارد تومانی محقق نماید و با توجه به حاشیه سود بیش از ۴ درصدی، انتظار می‌رود افق سود خالص ۲۵۵ میلیارد تومانی برای دوره ۹ ماهه منتهی به آذر ۹۸ شناسایی تماید. بنابراین پیش بینی میشود افق در این دوره سود ۲۵۵۰ ریالی برای هر سهم شناسایی نماید.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.
برچسب‌ها