پیش بینی رییس شورای تامین کنندگان دام از قیمت گوشت در ۶ ماهه دوم سال

پیش بینی رییس شورای تامین کنندگان دام از قیمت گوشت در ۶ ماهه دوم سال

به گزارش سیگنال به نقل از خبر آنلاین،

منصور پوریان، از انباشت دام در دامداری‌ها خبر داد و گفت: هم اکنون دامداران به سبب انباشت دام و نبود بازار مناسب به ویژه در بخش سبک و همچنین با توجه به گرانی و کمبود نهاده‌های دامی با مشکلات متعددی در حوزه تولید رو به رو هستند.

او با اشاره به اینکه در حوزه تولید در سطح بسیار مناسبی قرار داریم، افزود: با توجه به طرح خرید تضمینی در بخش گوساله تا حدودی از فشار بر دامداران کاسته شده است، اما متاسفانه این طرح در تمامی استان‌ها فراگیر نیست.

پوریان ادامه داد: با توجه به آغاز زایش‌ها در فصل پاییز، از لحاظ تولید در شرایط مناسبی قرار داریم که با وجود فراوانی دام و گوشت جای هیچ گونه نگرانی مبنی بر التهاب قیمت در بازار وجود ندارد.

این مقام مسئول قیمت کنونی هر کیلو دام سبک درب دامداری را 39 تا 40 هزار تومان و هر کیلو دام سنگین را 29 تا 30 هزار تومان اعلام کرد.

رئیس شورای تامین کنندگان دام، صادرات را راهکاری مناسب برای رفع انباشت دام اعلام کرد و گفت: با گسترش موج بیماری کرونا و کاهش 50 درصدی مصرف، مقدار زیادی دام در سطح بازار وجود دارد.

او در پایان با اشاره به اینکه گرانی گوشت ارتباطی به دامداران ندارد، تصریح کرد: با توجه به انباشت دام در واحدهای دامداری، نگرانی بابت افزایش قیمت گوشت در بازار نداریم و تنها به سبب حلقه‌های متعدد واسطه، قیمت دام و گوشت در میادین بالاست که این موضوع هیچ ارتباطی به دامداران ندارد.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.