پیش بینی بورس فردا ۲۸دی۱۴۰۰ / استارت قرمز بازار، به امید پایانی سبز

پیش بینی بورس فردا ۲۸دی۱۴۰۰ / استارت قرمز بازار، به امید پایانی سبز

به گزارش سیگنال به نقل از اقتصاد آنلاین،

اقتصادآنلاین هانا پاکمند؛ طبق تحلیل کارشناسان پیش‌بینی می‌شود تا زمانی‌که حجم معاملات افزایش نیابد و ارزش معاملات به سطح معقولی نرسد، شرایط بازار بهبود نیابد. از طرفی هم برخی از متخصصان معتقدند بازار در انتظار اخبار جدید برجامی است تا تصمیم بگیرد.

کاویان عبداللهی، کارشناس و فعال بازار سرمایه در گفت‌وگو با اقتصاد آنلاین، روند معاملات بورس را بررسی کرد و گفت: در ابتدای معاملات امروز شاهد افزایش تقاضا نسبت به عرضه بودیم. به طوری‌که این روند تا ساعت 10 ادامه یافت. اما پس از آن، روند معاملات تغییر کرد و فروشنده‌ها با قدرت بیشتری به بازار بازگشتند.

وی بیان کرد: در معاملات امروز نیز مجددا شاهد کمبود نقدینگی در بازار بودیم. اما بازار سرمایه مجددا تحت تاثیر معاملات بانک مرکزی در بازار اوراق قرار گرفت. به طوری‌که ارزش معاملات اوراق درآمد ثابت را به رقمی نزدیک به 150هزار میلیارد تومان رسید.

این کارشناس افزود: عمدتا بازار سرمایه از نبود نقدینگی به شدت لطمه خورده و طی روزهای اخیر نیز نبود نقدینگی در بازار سرمایه کاملا مشهود بود. از طرفی دیگر، فاصله بین نرخ نیما و بازار آزاد نیز به بازار سرمایه لطمه‌های زیادی را وارد کرده است.

عبداللهی گفت: با توجه به معاملات امروز، با تقاضایی که در صنعت خودرو و پالایشی شکل گرفت، شاخص را به سمت مثبت حرکت داد. اما در ادامه، شاخص کار خود را در بازه منفی به اتمام رساند. احتمالا فردا بازار سرمایه کار خود را در بازه منفی شروع می‌کند و با گذر زمان شاهد بهتر شدن وضعیت بازار خواهیم بود. اما در رابطه با سرمایه‌گذاری در روز آینده باید به شدت با احتیاط عمل کرد.

وی افزود: موضوعی که باید مورد توجه سرمایه‌گذاران باشد این است که در صنایعی سرمایه‌گذاری کنند که از نظر بنیادی شرایط خوبی داشته و آینده روشن‌تری در انتظار آنها باشد.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.