پیش‌بینی نفت ۹۰ دلاری از سوی بانک مریل‌ لینچ

پیش‌بینی نفت ۹۰ دلاری از سوی بانک مریل‌ لینچ
خلاصه اخبار

بر اساس پیش‌بینی‌های بانک مریل لینچ، اجرای تصمیم سازمان بین‌المللی دریانوری (IMO) برای کاهش آلایندگی سوخت‌های دریایی از ابتدای سال 2020 ممکن است قیمت نفت را به 90 دلار به ازای هر بشکه افزایش دهد.

به گزارش سیگنال به نقل از تجارت نیوز، بر اساس پیش‌بینی‌های بانک مریل لینچ، اجرای تصمیم سازمان بین‌المللی دریانوری (IMO) برای کاهش آلایندگی سوخت‌های دریایی از ابتدای سال ۲۰۲۰ ممکن است قیمت نفت را به ۹۰ دلار به ازای هر بشکه افزایش دهد.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از اویل‌پرایس، این بانک آمریکایی ادعا می‌کند که قوانین IMO برای کاهش سقف سولفور سوخت‌های دریایی که از ژانویه ۲۰۲۰ اجرایی می‌شود، می‌تواند منجر به افزایش تقاضا و در نهایت افزایش قیمت نفت شود.

همچنین افزایش قیمت‌ها از یک‌سو و کاهش تنش‌های تجاری میان ایالات متحده و چین ممکن است تضعیف دلار را به همراه داشته باشد.

در ماه فوریه (بهمن-اسفند) این بانک آمریکایی برآورد کرده بود، با توجه به افزایش تولید شیل در آمریکا و کاهش رشد تقاضا، نفت خام برنت تا سال ۲۰۲۴ حدود ۵۰ تا ۷۰ دلار خواهد بود. با این حال به دلیل افزایش تولید شیل و کاهش تقاضا در جهان در حال حاضر در محدوده ۶۰ دلار معامله می‌شود.

در کوتاه‌مدت اما مریل لینچ با توجه به تحریم‌های آمریکا علیه صنعت نفت ونزوئلا و ایران، کاهش قابل توجه اوپک و کاهش عرضه نفت از سوی مکزیک، قیمت نفت برنت ۷۰ دلار به‌ازای هر بشکه پیش‌بینی کرده بود.

در ماه می سال گذشته این بانک آمریکایی هشدار داده بود که ممکن است قیمت نفت به ۱۰۰ دلار به ازای هر بشکه برسد. در آن زمان قیمت هر بشکه نفت خام برنت ۷۷ دلار بود.

اگرچه مریل لینچ نفت ۹۰ دلاری را پیش‌بینی کرده، اما در عین حال اعلام کرده است، در صورتی که تنش‌های تجاری میان چین و ایالات تشدید شود، رکود اقتصادی و کاهش مصرف می‌تواند قیمت نفت را به ۵۰ دلار کاهش دهد.

این بانک آمریکایی در یادداشتی که روز جمعه منتشر کرده، نوشته است: با افزایش مناقشات در خاورمیانه و تنش‌های تجاری میان چین و ایالات متحده، بر این باوریم که احتمال افزایش قیمت بیش از آنچه در حال حاضر بازارها پیش‌بینی می‌کنند، وجود دارد.

منبع: tejaratnews.com