پیش‌بینی مدیرعامل بیمه البرز از شرایط بیمه در سال ۹۸

پیش‌بینی مدیرعامل بیمه البرز از شرایط بیمه در سال ۹۸
خلاصه اخبار

گروه بنگاه‌ها : مدیرعامل بیمه البرز با اشاره به سختی‌های سال ۹۸ برای شرکت‌های بیمه گفت: با توجه به تجارب قبلی پیش‌بینی می‌شود شرکت‌های بیمه قطعا در ارائه نرخ‌ها دست به عصا حرکت کنند؛ زیرا می‌دانند که شرایط بازار شوخی بردار نیست.

به گزارش سیگنال به نقل از رسول تاجدار در گفت‌وگو با ریسک نیوز به پیش‌بینی سال ۹۸ برای صنعت بیمه پرداخت و ضمن اشاره به فجایع طبیعی فروردین‌ماه گفت: اگرچه سال جدید با سیل در استان‌های مختلف آغاز شد که می‌تواند شروع سختی برای بیمه‌گران باشد؛ اما در عین حال این حوادث می‌تواند درس‌های بزرگی برای بیمه‌گران به‌دنبال داشته باشد.

وی افزود: توجه به نرخ و شرایط بیمه‌نامه، نحوه انعقاد قراردادهای بزرگ مبتنی‌بر ارائه نرخ‌های فنی و مدیریت ریسک از جمله درس‌هایی است که سیل فروردین ۹۸ برای بیمه‌گران به همراه آورد. به گفته مدیرعامل بیمه البرز گذار از نظام تعرفه‌ای و ورود به نظام مالی بدون لحاظ فاکتورهای نظارتی دقیق و جایگزین مناسب سبب شد صنعت بیمه با چالش‌های متعددی روبه‌رو شود از جمله دامپینگ و رقابت بر سر نرخ، صدور بیمه‌نامه بدون ارزیابی بهینه ریسک صرفا جهت افزایش سهم بازار و… که جمیع این عوامل در کنار عوارض پرداختی صنعت بیمه به نهادهای مختلف سبب شد شرکت‌های بیمه در بسیاری از رشته‌های بیمه‌ای زیان را تجربه کنند.

منبع: donya-e-eqtesad.com

برچسب‌ها