پیش‌بینی رئیس بانک مرکزی از بازار ارز/ آرامش در انتظار بازار ارز است

پیش‌بینی رئیس بانک مرکزی از بازار ارز/ آرامش در انتظار بازار ارز است

به گزارش سیگنال به نقل از تجارت نیوز،

به گزارش تجارت‌نیوز، علی صالح‌آبادی رئیس کل بانک مرکزی در برنامه گفت و گوی ویژه خبری با اشاره به اینکه نمی خواهم به عنوان مسئول بانک مرکزی پیش بینی نرخ ارز داشته باشم گفت: عوامل متعددی در اقتصاد وجود دارد لذا تحلیلگران و کنشگران بازار رفتارشان تعیین کننده نرخ ارز است .

وی افزود: به عنوان بانک مرکزی وظیفه داریم به تعادل در بازار ارز کمک کنیم و کمک کنیم ارز حاصل از صادرات غیرنفتی به چرخه تجاری کشور برگردد. وظیفه خودم می‌دانم از همه صادرکنندگان، شرکت‌های صرافی و بانک هایی که انصافاً در تعادل بازار نقش خوبی داشتند صمیمانه تشکر کنم، صادرکنندگان ارزشان را به چرخه تجاری بر می گرداند و عرضه کننده خوبی در حوزه ارز هستند.

صالح آبادی گفت: 16 و نیم میلیارد دلار در سامانه نیما ارز معامله شده است.ارزش معاملات در سامانه نیما در سال گذشته حدودا دو برابر شده است.

او ادامه داد: سال گذشته 10 میلیارد دلار حجم معاملات ارز کالاهای اساسی بوده است و امسال تا کنون 9.7 میلیارد دلار اختصاص یافته است.یک و نیم میلیارد دلار ارز 4200 تومانی هم برای واکسن اختصاص یافته است.

این مقام مسئول تصریح کرد: وصولی های ارزی دولت در هفت ماهه امسال نسبت به دوره مشابه سال گذشته سه برابر شده است. در سامانه نیما عمده ارزی که استفاده شده برای واردات مواد اولیه واسطه ای و سرمایه بوده است که نشان می دهد وضعیت خوبی در هفت ماهه گذشته داشته ایم .

صالح آبادی گفت: پیش بینی من برای ماه های آینده ، آرامش بازار ارز است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها