پیش‌بینی بهره‌برداری از رمز اول یک‌بار مصرف

پیش‌بینی بهره‌برداری از رمز اول یک‌بار مصرف
خلاصه اخبار

معاون مدیرعامل بانک تجارت در امور فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه در حال حاضر دریافت رمز یک‌بار مصرف فقط مختص رمز دوم خدمات کارتی مشتریان بانک تجارت است خاطرنشان کرد: بانک تجارت استفاده از رمز پویا یا یک‌بار مصرف به‌عنوان رمز اول مشتریان دارنده تجارت کارت را نیز پیش‌بینی کرده که در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش سیگنال به نقل از دنیای اقتصاد، روابط عمومی‌بانک تجارت سیدمحمود احمدی، معاون مدیرعامل بانک تجارت در امور فناوری اطلاعات با اعلام این خبر گفت: مشتریان بانک تجارت با نصب اپلیکیشن «همراز» بانک تجارت می‌توانند رمز یک‌بار مصرف یا رمز دوم پویا را دریافت کنند. احمدی با اعلام اینکه اپلیکیشن همراز برای دریافت رمز یک‌بار مصرف از سوی مشتریان آماده بهره‌برداری است، گفت: براساس دستورالعمل بانک مرکزی، مشتریان بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری می‌توانند با استفاده از رمزهای یک‌بار مصرف امنیت تراکنش‌های مالی خود را ارتقا دهند.

معاون مدیرعامل بانک تجارت با اشاره به مزیت‌های استفاده از رمزهای دوم پویا یا همان رمزهای یک‌بار مصرف برای دارندگان کارت‌های بانکی افزود: تا به امروز در شبکه بانکی رمز دوم ایستا مورد استفاده بوده که اکنون با ورود رمزهای دوم یک‌بار مصرف امکان سوء‌استفاده از این رمزها به نوعی غیرممکن شده است. وی افزود: بانک تجارت نیز به‌‌منظور افزایش ضریب امنیت و صیانت از اطلاعات حساب مشتریان، قابلیت استفاده از رمزهای یک‌بار مصرف یا رمز پویا را به جای رمز ثابت دوم اینترنتی روی بستر‌های خدمات کارت فراهم کرده است. احمدی گفت: رمز یک‌بار مصرف یک روش محافظت از اطلاعات برای جلوگیری از سرقت رمز عبور کارت محسوب می‌شود. در این حالت رمز عبور با استفاده از روش‌های رمز نگاری تولید شده و تنها برای یک بار قابل استفاده است. علاوه‌بر آن رمز یک‌بار مصرف برای مدت زمان ۶۰ ثانیه تولید می‌شود و پس از طی این مدت نامعتبر خواهد بود. معاون مدیرعامل بانک تجارت مهم‌ترین مزیت استفاده از رمز یک‌بار مصرف را غیر ممکن شدن سرقت اطلاعات دارنده کارت با دانستن رمز کارت توسط افراد سودجو عنوان و اظهار امیدواری کرد که با گسترش استفاده از این قابلیت، کاهش محسوسی در جرائم سایبری مالی به‌خصوص در بحث برداشت‌های غیرمجاز، کلاهبرداری از طریق فیشینگ و برنامه‌های مخرب حاصل شود. عضو هیات عامل بانک تجارت با تاکید بر اینکه مشتریان بانک تجارت که علاقه‌مند به استفاده از رمزهای یک‌بار مصرف هستند، باید در گام نخست تنها با یک‌بار مراجعه به دستگاه‌های خودپرداز این بانک در سراسر کشور نسبت به احراز هویت و فعال سازی رمز پویا اقدام کنند، گفت: در ادامه پیامکی به شماره تلفن همراه آنها که در اطلاعات حساب بانکی تعریف شده ارسال می‌شود که از طریق لینک موجود در این پیامک و شماره سریال مندرج در آن می‌توانند نسبت به نصب و راه‌اندازی اپلیکیشن توکن موبایلی یا «اپلیکیشن همراز بانک تجارت» در نسخه‌های اندروید و IOS اقدام کرده و از این طریق رمز یک‌بار مصرف تولید کنند.

منبع: donya-e-eqtesad.com

برچسب‌ها