پیشنهاد ویتالیک بوترین برای استفاده از بلاک‌چین بیت‌کوین کش

پیشنهاد ویتالیک بوترین برای استفاده از بلاک‌چین بیت‌کوین کش
خلاصه اخبار

<p>پیشنهاد عجیب ویتالیک بوترین زمانی که ویتالیک بوترین(Vitalik Buterin) خالق اتریوم با انتشار یک پست اینترنتی در روز ۱۳ام جولای پیشنهاد استفاده از زنجیره‌ی بیت‌کوین کش(BCH) را به عنوان یک لایه‌ی داده برای اتریوم مطرح کرد، فضای توییتر صنعت رمزارزی دچار اغتشاش و سردرگمی شد. واکنش اغلب مردم نسبت به این موضوع منفی بود و …</p>

به گزارش سیگنال به نقل از کوینیت،

پیشنهاد عجیب ویتالیک بوترین

زمانی که ویتالیک بوترین(Vitalik Buterin) خالق اتریوم با انتشار یک پست اینترنتی در روز ۱۳ام جولای پیشنهاد استفاده از زنجیره‌ی بیت‌کوین کش(BCH) را به عنوان یک لایه‌ی داده برای اتریوم مطرح کرد، فضای توییتر صنعت رمزارزی دچار اغتشاش و سردرگمی شد. واکنش اغلب مردم نسبت به این موضوع منفی بود و بسیاری معتقد‌اند که اقای بوترین با ارایه‌ی این پیشنهاد تنها سر به سر کاربران گذاشته است.

                      واکنش کاربران به پست اینترنتی ویتالیک بوترین

بوترین این پیشنهاد را به عنوان یک راه حل موقت جهت اصلاح مقیاس‌پذیری اتریوم تا زمان فرا رسیدن بروزرسانی نسخه‌ی دوم اتریوم یا همان ETH 2.0 ارایه کرد. وی معتقد است که بیت‌کوین کش می‌تواند براساس راه‌حل‌های مقیاس‌پذیری خودش و بلاک‌های بزرگی که در اختیار دارد، ظرفیت فعلی شبکه را چهار برابر افزایش دهد. شایان ذکر است که اتریوم در حال حاضر مکانیسم‌های لازم برای تایید بلاک‌های بیت‌کوین کش بر روی زنجیره‌ی خودش را دارد، مکانیسم‌هایی که باعث تقویت هرچه‌بیشتر استدلال‌های ویتالیک بوترین می‌شود.

ایا بلاکچین خلوت بیت‌کوین کش بلاخره به درد خواهد خورد؟

وی در ادامه یاداور شده است که این راه‌حلی کامل نیست زیرا زمان لازم برای بلاک‌های بیت‌کوین کش حدود ۱۰ دقیقه می‌باشد، اما با وجود تایید صفر(zero confirmation) و راه‌اندازی پیش‌اجماع Avalanche، به طور قطع می‌توان گفت که BCH می‌تواند به عنوان یک لایه‌ی داده بدون اضافه کردن هرگونه کارمزد و هزینه‌ی قابل توجه، به شکلی کامل ایفای نقش کند.

 

                         واکنش به پست اینترنتی ویتالیک بوترین

 

اغلب انجمن‌های رمزارزی رمزارز بیت‌کوین کش را به عنوان یک پروژه‌ی بد در نظر دارند. علی‌رغم فوایدی همچون استفاده‌ی اسان، ارسان بودن و سرعت بالای این پروژه‌ی رمزارزی، طغیان وقایع مربوط به اقای راجر ور(Roger Ver) و تلاش‌های وی در راستای بد نام کردن بیت‌کوین(BTC) باعث ایجاد این تنفر شده است. بدون شک راجر ور فرد درست کاری است، اما صحبت‌های او و حامیانش در رابطه با BTC مذاق اغلب کاربران خوش نیامده است.

اقای بوترین در پلت‌فرم Reddit اظهار داشت که نسخه‌ی دوم اتریوم به تاخیر نخواهد افتاد و بسته به محیط اجراء و همچنین راه‌اندازی بخش مربوط به کاربران، ETH 2.0 احتمالا می‌تواند چیزی بین ۵ هزار تا ۵۰۰ هزار تراکنش در ثانیه را پردازش کند.

هماهنگی بین زنجیره‌ها

یک مفهوم از پیش شناخته شده در صنعت رمزارزی وجود دارد که نشان می‌دهد پروژه‌های بلاک‌چینی مختلف در برابر یکدیگر رقابت می‌کنند، و این مسیله باعث می‌شود که اختمال هماهنگی بین زنجیره‌های مختلف از بین برود. همه در رابطه با اینده‌ای صحبت می‌کنند که توسط صنعت رمزارزی قدرت گرفته و حاکمیت خودش را دارد، اما هیچ‌کس در نظر ندارد که مسیر رسیدن به این هدف تنها با همکاری یکدگیر میسر خواهد شد نه رقابت در مقابل یکدیگر.

اغلب علاقه‌مندان صنعت رمزارزی به دلیل کسب درامد و سود در این صنعت حضور دارند، و تنها تعداد کمی هستند که به اینده‌ی غیرمتمرکز ایمان دارند. استدلال‌ها، مناظره‌ها و رقابت سالم به اکوسیستم رمزارزی کمک می‌کند که انعطاف‌پذیر‌تر و هوشمندانه‌تر شود، اما اختلافات دایم و درگیری‌های داخلی تنها به قانون‌گذاران و لابی‌های که قصد جلوگیری از پذیرش عمومی را دارند، کمک خواهد کرد.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای ارز دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را از کافه بازار دریافت نمایید.
برچسب‌ها