پیشنهاد تغییر اندازه بلاک و احتمال مرگ بیت کوین یا قوت گرفتن شبکه ی لایتنینگ

پیشنهاد تغییر اندازه بلاک و احتمال مرگ بیت کوین یا قوت گرفتن شبکه ی لایتنینگ
خلاصه اخبار

یکی از توسعه دهندگان بیت کوین (BTC) پیشنهاد داده است که اندازه ی بلوک های بیت کوین از ۱مگابایت به ۳۰۰ کیلوبایت کاهش پیدا کند.

به گزارش سیگنال به نقل از کوین ایران، Luke J، یکی از توسعه دهندگان بیت کوین (BTC) پیشنهاد داده است که اندازه ی بلوک های بیت کوین از ۱مگا بایت به ۳۰۰ کیلو بایت کاهش پیدا کند. بدون شک این کار بر قیمت BTC تاثیر خواهد گذاشت و باید به عنوان یک BIP یا تقاضا پیگیری شود.

همانطور که می دانیم، موضوع تغییر اندازه بلوک همیشه انتقادات و تحسین هایی به همراه دارد. آخرین باری که انشعاب سختی از بیت کوین داشتیم، ICOها در قله بودند و بیت کوین در حدود ۸۰۰۰ دلار معامله می شد. طرفداران Segwit 2X مناسب دیدند که اندازه ی بلوک ها را از ۱ مگابایت به ۲ مگابایت افزایش دهند.

پس از جنجال های انشعاب سخت بیت کوین کش، تردید ها افزایش یافت و این طور به نظر می رسد که پیشنهاد Luke در نطفه خفه شود.

Jorge Timón در 11 فوریه 2019 درمورد این طرح توییت کرد:

به نظر زمانبندی این طرح خیلی کوتاه است.
چرا هیچ تخفیفی برای امضاهای غیر سگویتی قائل نمی شود؟ آیا بهتر نیست مردم به استفاده از segwit تشویق شوند؟
من فکر می کنم چنین کاهش بزرگی به احتمال زیاد بحث برانگیز است و در نتیجه موجب شکاف بین توسعه دهندگان و طرفداران بیت کوین و ایجاد یک آلتکوین جدید می شود.
Luke Dashjr در جواب توییت کرده است که:

زمانبندی مشابه BIP148 است.
نه، هیچ دلیلی برای ترجیح دادن معاملات Segwit وجود ندارد. تعصب فعلی ما در تفکیک انگیزه ها یا نقصان هاست.
Segwit هم بحث برانگیز بود. بحث برانگیز بودن الزاما موجب شکاف نمی شود.

با این حال، اگر توافق برای کاهش اندازه بلوک از ۱ مگابایت به ۳۰۰ کیلوبایت به حداکثر برسد، شبکه ی لایتنینگ اولین ذینفع خواهد بود. در بدترین حالت، معاملات به سایر پلتفرم های مقیاس پذیر مانند لایت کوین کوچ می کنند. بهرحال تا زمان تبدیل شدن این طرح به یک BIP یا تقاضا، راهی طولانی پیش روی طراحان است.