پیشرفت ۹۵ درصدی پروژه ریخته‌گری شماره ۷ ذوب‌آهن اصفهان

پیشرفت ۹۵ درصدی پروژه ریخته‌گری شماره ۷ ذوب‌آهن اصفهان
خلاصه اخبار

در سالی که به تدبیر مقام معظم رهبری با عنوان رونق تولید نامگذاری شده است ، تلاشگران ذوب آهن اصفهان موفق شدند پیشرفت پروژه مهم تغییر طرح و نوسازی ریخته گری شماره ۷ فولادسازی را از ۹۵ درصد فراتر ببرند .

به گزارش سیگنال به نقل از TSEpress مهندس خسرو جوادی مدیر بخش فولاد سازی با اشاره به این که پروژه مذکور از ۲۱ بهمن ماه سال ۹۷ آغاز شده است گفت : ۲۷ سال از زمان راه اندازی ایستگاه ریخته گری ۷، می گذرد و با توجه به فرسودگی ایستگاه ، تغییر طرح در دستور کار قرار گرفت که هم اکنون به پیشرفت ۹۵ درصدی رسیده و مراحل پایانی خود را می گذراند .

وی افزود : کارشناسان شرکت دانیلی ، مدت اجرای این پروژه را ، ۶ ماه ذکر کردند در حالی که با برنامه ریزی صورت گرفته در ذوب آهن اصفهان مقرر شد این پروژه طی ۴۵ روز انجام شود که طبق برنامه پیش می رود .
مهندس جوادی تصریح کرد : با اتمام پروژه تغییر طرح و نوسازی ریخته گری شماره ۷ ، ظرفیت تولید سالانه این ریخته گری از ۶۰۰ هزارتن به ۸۰۰ هزار تن افزایش خواهد یافت .
وی اجرای این طرح در ذوب آهن را مصداق خود باوری و توان فنی کارکنان دانست و افزود: تولید شمش با کیفیت جهت صادرات ، افزایش ارزش افزوده ، افزایش سرعت ریخته گری ، کاهش هزینه تعمیرات آتی، کاهش مدت زمان توقف برای آماده سازی و ارتقاء سیستم اتوماسیون از PLCS5 به PLCS7 را از دیگر مزایای این طرح است .
مدیر بخش فولاد سازی ذوب آهن اصفهان گفت : طبق برنامه ، در نیمه اول سال جاری ، پروژه نوسازی ایستگاه ریخته گری شماره ۸ این شرکت نیز انجام می شود. بدین ترتیب ، بخش فولادسازی ذوب آهن امکان جذب بیش از ۳ میلیون تن چدن که طبق برنامه باید در سال جاری تولید شود را خواهد داشت .

برچسب‌ها