پیام وزیر نفت برای درگذشت «اکبرترکان»

پیام وزیر نفت برای درگذشت «اکبرترکان»

به گزارش سیگنال به نقل از شانا،

به گزارش شانا، متن پیام بیژن زنگنه، وزیر نفت به شرح زیر است:

باسمه تعالی

انالله و اناالیه راجعون

«مهندس اکبر ترکان، فارع‌التحصیل دانشگاه صنعتی شریف، از نسل نخستین مدیران پرورش‌یافته در جمهوری اسلامی بود که صرفاً به اتکای توانمندی‌ها، قابلیت‌ها، هوش سرشار و خلاقیت خود همراه با نهایت جهد و تلاش برای آبادانی و سربلندی ایران عزیز، از نخستین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی، در تشکیل جهاد سازندگی مشارکت کرد و سپس مسئولیت‌های متعددی را بر عهده گرفت و منشا خیر و برکات برای کشور و مردم شد.

هنگامی که در نیمه دوم سال 1361 به جهاد سازندگی بازگشتم، مهندس ترکان، جهاد را برای بر عهده گرفتن استانداری ایلام ترک کرده بود و لذا ادامه ارتباط با ایشان از صنایع دفاع آغاز شد و سپس در 8 سال دولت‌های مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رحمت‌الله علیه که وزارت دفاع و سپس راه را بر عهده گرفت ادامه یافت. با شروع دولت اصلاحات، ایشان خیلی زود به جمع مدیران ارشد نفت پیوست و با برعهده گرفتن مسئولیت‌های معاونت برنامه‌ریزی و مدیریت عامل شرکت نفت و گاز پارس، نقشی اثرگذار در برنامه‌های توسعه‌ای نفت در آن دوران ایفا کرد.

عشق به سربلندی ایران و جهاد خالصانه و بدون منت در این مسیر از ویژگی‌های شاخص ایشان در عمر پربرکت و زندگی شرافتمندانه‌اش بود. او خدمتگزاری صدیق برای ملت ایران، مدیری توانمند و ارزشمند و دوستی شفیق و وفادار بود. کیمیایی که این روزها کمتر می‌توان سراغ کرد.

مقاومت و سرسختی ایشان در تحمل درد و رنج بیماری طولانی ایشان درس‌آموز بود. خداوند روح ایشان را قرین رحمت و آمرزش واسعه خود فرماید و با برادران شهیدش و دیگر اولیاءالله محشور فرماید.

مصیبت فقدان این دوست قدیمی، همکار نزدیک و برادر گرامی را به همسر صبور و فرزندان گرانقدر و دیگر بستگان ایشان و دوستان و به‌ویژه همکارانشان در صنعت نفت صمیمانه تسلیت می‌گویم و برای همه ایشان از خداوند متعال صبر و اجر مسئلت می‌کنم.

واقعیت این است که از مرگ گریزی نیست، اما مردن با نام نیکو همچون اکبر ترکان، چیزی است که به‌سادگی قابل دست یافتن نیست. غفرالله له و لنا»

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات کامودیتی به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.