پنج دلیل احتمالی برای افزایش ارزش اتریوم و عبور آن از مرز ۲۳۰ دلار

پنج دلیل احتمالی برای افزایش ارزش اتریوم و عبور آن از مرز ۲۳۰ دلار
خلاصه اخبار

رمزارز اتریوم به تازگی از مرز قیمت ۲۳۰ دلار عبور کرده و طی یک هفته‌ی گذشته بیش از ۳۳ درصد افزایش داشته است. این رقم در واقع نشان‌دهنده‌ی رسیدن ارزش بیت‌کوین به سطوح اوکتبر ۲۰۱۸ است. در این ادامه‌ی این مقاله به پنج دلیل احتمالی برای افزایش قیمت رمزارزهای ثانویه پرداخته شده است، با ما همراه باشید.

در این ادامه‌ی این مقاله به پنج دلیل احتمالی برای افزایش قیمت رمزارزهای ثانویه پرداخته شده است، با ما همراه باشید.

به گزارش سیگنال به نقل از coinit،

پیروی از تحرکات بیت‌کوین


در این هیچ شکی نیست که تمام رمزارزهای ثانویه یا همان Altcoinها به رمزارز بیت‌کوین(با نماد BTC) مرتبط هستند. رمزارز بیت‌کوین به تنهایی ۵۷ درصد سرمایه‌ی کل بازار رمزارزی را در اختیار خود دارد و اولین رمزارز این بازار محسوب می‌شود. بنابراین وقتی بیت‌کوین یک مسیر مشخص را طی می‌کند، دیگر رمزارزها نیز از آن روند تبعیت می‌کنند. این در حالیست که رمزارز بیت‌کوین از تاریخ ۲۲ آوریل از «صلیب طلایی» خودش عبور کرده و در یک روند صعودی قرار گرفته است.

نام‌های بزرگی از اتریوم پشتیبانی می‌کنند


بانک بزرگی JP Morgan نیز Quorum را ساخته است که در واقع یک نسخه‌ی سازمانی از اتریوم می‌باشد. کمپانی مایکروسافت به کاربران خود اجازه می‌دهد تا بر روی پلت‌فرم ابری Azure راه‌حل‌های مبتنی بر بلاک‌چین اتریوم ساخته، و کمپانی فروش قهوه استارباکس(Starbucks) نیز از Azure و بلاک‌چین اتریوم برای ردیابی و افزایش بهره‌وری کشاورزان قهوه استفاده می‌کند. همچنین شایعاتی وجود دارد که نشان می‌دهد احتمالا کمپانی بزرگ سامسونگ(Samsung) نیز از پلت‌فرم اتریوم و مشتقات اتریوم که توسط کمیته‌ی مبادلات کالای ایالات متحده(CFTC) تصویب شده‌اند، استفاده می‌کند.
علاوه بر حضور کمپانی‌های بزرگ پشت نام اتریوم، آقای مایک نووگراتز(Mike Novogratz بنیانگذار بانک Galaxy Digital) که یکی از طرفداران پروپاقرص بیت‌کوین است، اخیرا از اتریوم پشتیبانی کرده است. آقای نووگراتز طی گردهمایی Ethereal Summit اعلام کرد که اتریوم باید به عنوان یک دارایی و مکانی برای ذخیره‌ی ارزش، بیت‌کوین را کنار بزند.

اتریوم به صورت فعال در حال توسعه و بهبود یافتن است


گرچه بیت‌کوین نیز دارایی چندین فناوری لایه‌ی دوم بسیار جذاب است، اما هسته‌ی تکنولوژی آن همواره استاتیک و ثابت باقی می‌ماند. این درحالیست که اتریوم به طور مداوم در حال بهبود، فورک زدن و توسعه است. قرارداد‌های هوشمند و نرم‌افزار‌های غیرمتمرکز(dApp) اتریوم هنوز هم در مراحل اولیه‌ی حیات خود به سر می‌برند، و صد‌ها کمپانی(اگر نگوییم هزارها) به صورت فعالی در حال فعالیت و توسعه در این پلت‌فرم هستند.
آقای جوزف لوبین(Joseph Lubin) یکی از کمک‌بنیانگذاران اتریوم اخیرا اعلام نموده که پس از ارائه‌ی ارتقاء‌های متعدد که با نسخه‌ی دوم اتریوم مرتبط هستند، این پلت‌فرم نهایتا طی ۱۸ تا ۲۴ ماه آینده بیش از هزار برابر مقیاس‌پذیر خواهد شد.

پنج دلیل احتمالی برای افزایش ارزش اتریوم و عبور آن از مرز ۲۳۰ دلار

تحقیقات شرکت سرمایه‌گذاری Fidelity از آغاز حرکت سرمایه‌های سازمانی خبر می‌دهد


کمپانی Fidelity که دارای یک بخش مرتبط با دارایی‌های دیجیتال است، اخیرا یک نظرسنجی انجام داده تا نظر بازنشستگان، دفاتر خانوادگی، صندوق‌های نگهداری سرمایه و بنیاد‌های مختلف را در رابطه با مالکیت مقداری رمزارز بپرسد.
نتایج حاصل از این نظر سنجی نشان داد که ۴۷ درصد از سرمایه‌گذاران سازمانی گفته‌اند که دارایی‌های دیجیتال ارزش سرمایه‌گذاری را دارند و همین تعداد نیز اعلام کرده‌اند که از صنعت رمزارزی برای ارائه‌ی نوآوری تقدیر می‌کنند.
بسیار مهم است که ۴۶ درصد از پاسخ‌دهندگان به این نظرسنجی گفته‌اند همبستگی کم بین رمزارزها و دیگر کلاس‌های دارایی را دوست دارند، و اگر شما می‌خواهید در این صنعت سرمایه‌گذاری کنید، لازم نیز تمام پول خود را بیت‌کوین بخرید، اتریوم و دیگر رمزارزهای ثانویه بزرگ بازار(از لحاظ میزان سرمایه‌ی در حال گردش) نیز قطعا برای سرمایه‌گذاری‌های سازمانی مورد توجه قرار خواهند گرفت.

اجماع یک روند صعودی

در حال حاضر بزرگ‌ترین کنفرانس سالانه‌ی صنعت رمزارزی با نام Consensus در شهر نیویورک در حال برگزاری است. این گردهمایی یک احساس خوب و تمرکز تازه‌ای بر نوآوری‌های جامعه‌ی رمزارزی به ارمغان می‌آورد، زیرا نوآوران و توسعه‌دهندگان بزرگ این صنعت دور هم جمع شده و در رابطه با مشکلات صنعت رمزارزی روز با یکدیگر صحبت می‌کنند.

منبع: coinit.ir