پنتاگون: تغییراتی در روابط نظامی ما با عربستان رخ نداده است

پنتاگون: تغییراتی در روابط نظامی ما با عربستان رخ نداده است

به گزارش سیگنال به نقل از اقتصاد آنلاین،

به گزارش الجزیره، در سایه انتشار گزارش دولت آمریکادر خصوص نقش محمد بن سلمان در قتل جمال خاشقجی، پنتاگون از عدم تغییر در روابط نظامی آمریکا با عربستان سعودیخبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، سخنگوی پنتاگون در سخنانی اعلام کرد: هیچ تغییراتی در روابط نظامی ما با عربستان روی نداده و روابط ما با ریاض با آنچه دولت سابق داشت، تفاوت خواهد کرد.

سخنگوی پنتاگون همچنین مدعی شد: ما با جامعه جهانی برای ایجاد راه حل سیاسی برای درگیری‌های یمن و محدود ساختن کمک‌های ایران به حوثی‌ها همکاری می‌کنیم.

او همچنین در بخش دیگری از سخنان خود اعلام کرد: انتظار داریم بررسی اوضاع نیرو‌های آمریکایی در خارج از کشور در نیمه سال جاری به پایان برسد.

روز جمعه، دولت جو بایدن یک گزارش اطلاعاتی در خصوص قتل خاشقجی را از حالت طبقه بندی خارج کرد که اعلام می‌دارد محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی به شکل مستقیم دستور قتل جمال خاشقجی را صادر کرده است. همزمان آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا از محدودیت‌های صدور ویزا برای 76 نفر از شهروندان سعودی خبر داد که در آزار و اذیت روزنامه نگاران و فعالان مدنی دست داشته اند. این در حالی است که دولت بایدن اقدامی علیه محمد بن سلمان به انجام نرساند.

جن ساکی، دبیر مطبوعاتی کاخ سفید روز گذشته از تصمیم دولت جو بایدن، رییس جمهور جدید آمریکا در خصوص تحریم نکردن مستقیم «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی در پرونده قتل وحشیانه جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد سعودی دفاع کرد و مدعی شد: راه‌های مؤثرتری برای پاسخگو کردن عربستان در خصوص این قتل وجود دارد.

او در پاسخ به این پرسش که چرا دولت بایدن افراد زیر دست ولیعهد سعودی را به جای خود او در ماجرای قتل خاشقجی تحت فشار قرار می‌دهد، مدعی شد: ما معتقدیم راه‌های مؤثرتری برای اطمینان ازاین مساله که چنین چیزی دوباره اتفاق نخواهد افتاد و نیز برای ایجاد فضا برای کار با عربستان در زمینه‌های دوجانبه وجود دارد.