پنتاگون: تصمیمی درباره ارسال سامانه راکتی چندگانه به اوکراین نگرفته ایم

پنتاگون: تصمیمی درباره ارسال سامانه راکتی چندگانه به اوکراین نگرفته ایم
خلاصه اخبار

نیویورک – ایرنا- سخنگوی پنتاگون اعلام کرد آمریکا از درخواست اوکراین برای سامانه های راکتی چندگانه  آگاه است اما هنوز در این خصوص تصمیمی نگرفته است.

به گزارش سیگنال به نقل از ایرنا

جان کربی سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) روز جمعه به وقت محلی در آخرین نشست خبری خود در این سمت گفت که آمریکا از درخواست های اوکراین برای دریافت سیستم های راکتی پیشرفته و دوربرد برای کمک به نیروهای خود در منطقه دونباس آگاه است.

کربی توضیح داد: ما از درخواست‌های اوکراینی ها چه به صورت خصوصی و علنی درباره سامانه راکتی چندگانه آگاه هستیم و به آن توجه می کنیم، اما پیش از تصمیماتی که هنوز گرفته نشده اند، اظهار نظر نمی کنم.

بر اساس گزارش‌های رسانه ای، دولت جو بایدن احتمالا هفته آینده بسته کمک امنیتی جدیدی را که شامل سامانه راکتی چندگانه می شود، به اوکراین اختصاص خواهد داد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه 21 فوریه 2022 (دوم اسفند 1400) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه 24 فوریه (5 اسفند 1400) نیز عملیاتی نظامی که آن را “عملیات ویژه” خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو – کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد.

جنگ در اوکراین وارد چهارمین ماه شده است و واکنش‌ها به تهاجم روسیه و ارسال تسلیحات به این کشور همچنان ادامه دارد. مسکو هشدار داده است تجهیزات نظامی که آمریکا و اروپا در اختیار اوکراین قرار می دهند، موجب تشدید مناقشه در اوکراین می‌شود و پیامدهای غیرقابل پیش‌بینی به دنبال دارد.

در حال تکمیل است.