پس از هالوینگ، وضعیت بیت کوین کش همچنان در حال بدتر شدن است

پس از هالوینگ، وضعیت بیت کوین کش همچنان در حال بدتر شدن است

به گزارش سیگنال به نقل از کوینیت،

سقوط بیت کوین‌کش

با گذشت بیش از یک ماه از اولین رویداد هالوینگ یا نصف شدن پاداش در شبکه‌ی بیت کوین کش(BHC) به نظر می‌رسد که همچنان نمودارهای فاندامنتال مربوط به این دارایی رمزارزی نه چندان محبوب روند نزولی خود را ادامه می‌دهد.

یاسین المندرا(Yassine Elmandjra) یکی از تحلیلگران شناخته شده‌ی پلت‌فرم مدیریت سرمایه‌گذاری آرک اینوستمنت(ARK Invest) با انتشار یک پست توییتری نشان داد که زیرساخت‌ها و نمودارهای اصلی شبکه‌ی بیت کوین‌کش پس از رویداد هالوینگ این شبکه همچنان روند نزولی داشته و وضعیت بهتری از خود نشان نمی‌دهند.

بیت کوین‌کش BCH

در حال حاضر نرخ هش‌ریت شبکه‌ی بیت کوین کش ۲/۳۸ اگزا هش بر ثانیه(EH/s) تخمین زده می‌شود. این رقم یک سقوط ۳۳/۵ درصدی از پس رویداد هالوینگ این شبکه به شمار می‌آید.

پس از رویداد هالوینگ و نصف شدن پاداش این شبکه، بسیاری از ماینرها از آن خارج شدند و منابع محاسباتی خود را به زنجیره‌ی بیت کوین که در آن زمان همچنان ۱۲/۵ واحد BTC به ازای کشف هر بلاک پاداش می‌داد، منتقل کردند. با وجود اینکه رویداد هالوینگ شبکه‌ی بیت کوین نیز پس از مدت کوتاهی رخ داد و پاداش این شبکه‌ی رمزارزی نیز به نصف کاهش یافت، بسیاری از ماینرها گره همچنان در شبکه‌ی بیت کوین باقی مانده و حاضر به بازگشت به شبکه‌ی بیت کوین‌کش نیستند.

فعالیت‌های بر روی زنجیره نیز کاهش یافته است

علی‌رغم سقوط هش‌ریت این شبکه‌ی رمزارزی، فعالیت‌های اقتصادی زنجیره‌ی بیت کوین کش نیز به نظر می‌رسد کاهش یافته و تقریباً به صفر نزدیک شده است. داده‌های منتشر شده توسط پلت‌فرم کوین‌دنس(Coin Dance) حاکی از آن است که شبکه‌ی بیت کوین‌کش تنها ۵/۲ درصد از تمام تراکنش‌های مرتبط با مجموع تراکنش‌های شبکه‌ی بیت کوین، بیت کوین کش و بیت کوین‌SV را در اختیار دارد.

بیت کوین کش BCH
نمودار تغییرات هش‌ریت شبکه‌ی بیت کوین کش، سقوط ۳۳ درصدی آن واضح است

کاهش فعالیت‌های اقتصادی شبکه‌ی بیت کوین کش باعث شده تا ماینرهای این شبکه اکنون چیزی در حدود ۰/۰۵ درصد سودآوری خود را به واسطه‌ی کارمزد شبکه دریافت کنند. این درحالیست که از سوی دیگر ماینرهای شبکه‌ی بیت کوین نزدیک به ۱۰ درصد درآمد خود را به واسطه‌ی کارمزد تراکنش‌های این شبکه بدست می‌آورند.

سقوط هش‌ریت و کاهش ناگهانی سطح فعالیت‌های مبادلاتی شبکه‌ی بیت کوین کش باعث شده تا این شبکه‌ی رمزارزی در معرض حملات ۵۱ درصد قرار بگیرد. طبق اعلام اطلاعات منتشر شده توسط پلت‌فرم Crypto51 که در زمینه‌ی ردیابی میزان هزینه‌ی لازم برای انجام حملات ۵۱ درصد بر روی بلاک‌چین‌های PoW فعالیت دارد، یک حمله‌ی یک ساعته به شبکه‌ی بیت کوین کش در حال حاضر چیزی حدود ۸۳۰۰ دلار هزینه خواهد داشت.

نظر شما در رابطه با رویداد هالوینگ شبکه‌ی بیت کوین‌کش و عدم بازگشت ماینرها به این شبکه‌ی رمزارزی چیست؟ نظرات خود را با تیم کوینیت در میان بگذارید.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.