پروانه ساخت ۱۲۰ محصول جدید دارویی تی پی کو صادر می شود

پروانه ساخت ۱۲۰ محصول جدید دارویی تی پی کو صادر می شود
خلاصه اخبار

فهرست عناوینبه گزارش سیگنال به نقل از با اقتصاد، مدیر پرتفو و امور سهام تی‌پی‌کو، افزود: شرکت‌های زیرمجموعه تی‌پی‌کو امسال را که سال «تولید ملی» نام گرفته، به یکی از درخشان‌ترین سال‌های حیات دارویی کشور بدل خواهند کرد و محصولات جدید دارویی شرکت‌های گروه دارویی تامین در پایان سال ۱۳۹۹، از ۳۸۰ عنوان خواهد گذشت. […]

به گزارش سیگنال به نقل از با اقتصاد، مدیر پرتفو و امور سهام تی‌پی‌کو، افزود: شرکت‌های زیرمجموعه تی‌پی‌کو امسال را که سال «تولید ملی» نام گرفته، به یکی از درخشان‌ترین سال‌های حیات دارویی کشور بدل خواهند کرد و محصولات جدید دارویی شرکت‌های گروه دارویی تامین در پایان سال ۱۳۹۹، از ۳۸۰ عنوان خواهد گذشت.

وی ادامه داد: افزایش نرخ محصولات دارویی را هم با توجه به افزایش هزینه‌های عوامل تولید و عدم تخصیص ارز  ۴۲۰۰ تومانی پیش رو داریم که بر تامین بخش عمده از مواد اولیه مصرفی امسال برخی شرکت‌ها اثر گذاشته و در سه ماهه چهارم سال، روی برخی از اقلام شرکت‌های زیر مجموعه، اعمال شده است و این مساله تاثیر مثبت بر سودآوری شرکت‌ها خواهدگذاشت.

مدیر پرتفو و امور سهام تی‌پی‌کو، با اشاره اتفاق مثبت دیگر امسال گفت: خوشبختانه شرکت‌های زیرمجموعه توانستند هزینه‌های مالی و دوره وصول مطالبات خود را هم کاهش دهند. معیار اصلی در بررسی شرکت‌های سرمایه‌گذاری نظیر تی‌پی‌کو، نسبت قیمت به خالص ارزش دارایی‌ها (P/NAV) است، با رشد فروش و بهبود عملکرد شرکت‌های زیرمجموعه و به‌تبع آن رشد قیمتی آن‌ها در بازار سرمایه، این نسبت برای تی پی کو زیر ۶۰ درصد است که موجب ارزندگی و جذابیت بالای این سهم ها در میان سرمایه‌گذاران شده است.

 هنردوست با اشاره به احتمال حذف دلار ۴۲۰۰ تومانی در سال آینده، این اتفاقی را مثبت ارزیابی و اظهار کرد: این اتفاق خوبی در صنعت داروی کشور به حساب می آید و چشم‌اندازهای روشنی برای این صنعت ترسیم خواهد کرد.

به گفته وی در صورت حذف ارز دولتی از زنجیره دارو، انتظار می‌رود که با افزایش حجم ریالی فروش و ثبات حاشیه سود خالص شرکت‌ها، مجددا با افزایش سودآوری آن‌ها مواجه شویم.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال دریافت نمایید.