پرو، بزرگ‌ترین صادرکننده کنسانتره سرب دنیا

پرو، بزرگ‌ترین صادرکننده کنسانتره سرب دنیا
خلاصه اخبار

در سال گذشته میلادی، به ترتیب کشورهای چین، کره‌جنوبی، آلمان و قزاقستان در رتبه‌های اول واردات کنسانتره سرب دنیا قرار گرفتند. در این میان چین با واردات بیش از 1.2 میلیون تن کنسانتره و سنگ معدنی سرب، بیش از 45 درصد واردات دنیا را به خود اختصاص داد. همچنین کشورهای پرو، روسیه، مکزیک، آمریکا و استرالیا بزرگ‌ترین صادرکنندگان کنسانتره و سنگ معدنی سرب دنیا در سال 2018 بودند.

به گزارش سیگنال به نقل از فلزات آنلاین، در نمودار 1، بزرگ‌ترین صادرکنندگان کنسانتره سرب دنیا در سال 2018 براساس گزارش سازمان تجارت جهانی آورده شده است. کشور پرو در سال 2018 با صادرات 459 هزار تن کنسانتره سرب در رتبه اول صادرات این محصول قرار گرفت. همچنین این کشور در سال 2017 نیز بزرگترین صادرکننده کنسانتره سرب دنیا بود. این کشور 7.2 درصد از ذخایر معدنی سرب دنیا را به خود اختصاص داده و در رتبه پنجم ذخایر معدنی این فلز قرار دارد. کشورهای کره‌جنوبی (36.7 درصد)، چین (35.1 درصد)، کانادا (14.8 درصد) ، ژاپن (3.9 درصد) و استرالیا (3.5 درصد) به ترتیب مقاصد صادرات کنسانتره سرب این کشور بوده‌اند.

روسیه با صادرات 389 هزار تن کنسانتره سرب طی سال 2018، در رتبه دوم صادرات این محصول قرار گرفت. میزان صادرات کنسانتره سرب این کشور در این سال نسبت به سال قبل خود رشد 4 درصدی داشت. این کشور پس از استرالیا و چین دارای بیشترین میزان ذخایر معدنی سرب دنیا است و پس از کشورهای چین، استرالیا، پرو، مکزیک و ایالات متحده آمریکا در رتبه ششم تولید معدنی سرب جهان قرار دارد.

پرو، بزرگ‌ترین صادرکننده کنسانتره سرب دنیا

در نمودار 2 نیز بزرگترین واردکنندگان کنسانتره سرب در سال  2017 و 2018  براساس اطلاعات سازمان تجارت جهانی آورده شده است. با وجود آنکه چین بزرگترین تولیدکننده معدنی سرب دنیا است، اما این کشور در رتبه اول واردات سرب دنیا قرار دارد. در سال گذشته میلادی حدود 45 درصد از واردات سرب دنیا متعلق به چین بود. میزان تولید و رقم واردات نشان از میزان بالای مصرف این فلز در این کشور دارد. کشورهای متعددی صادرات سرب به چین داشتند که مهم‌ترین آن‌ها عبارت هستند از روسیه (19.5 درصد)، ایالات متحده آمریکا (10.1 درصد)، پرو (8.2 درصد)، میانمار (8.1 درصد)، ترکیه (6.8 درصد) و استرالیا (4.9 درصد).

پس از چین، کره جنوبی با واردات 640 هزار تن کنسانتره سرب در رتبه دوم واردات سرب دنیا قرار گرفت. میزان واردات کنسانتره سرب این کشور در سال 2018 نسبت به سال 2017  رشد 11.7 درصدی داشت. کره جنوبی جزو کشورهای دارای ذخایر بالای سرب نبوده و عمده کنسانتره سرب مورد نیاز خود را از کشورهای پرو، ایالات متحده آمریکا، بولیوی، استرالیا و مکزیک تامین می‌کند. کشورهای آلمان، قزاقستان، ژاپن، هلند، کانادا، بلغارستان، استرالیا، بلژیک و ایتالیا به ترتیب در رده‌های بعدی واردات کنسانتره سرب دنیا قرار گرفتند. میزان واردات هر یک از این کشورها در نمودار 2 نشان داده شده است.

پرو، بزرگ‌ترین صادرکننده کنسانتره سرب دنیا

منبع: felezatonline.ir