پرداخت 18هزارمیلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه تا پایان سال/ بانک قرض‌الحسنه مهر ایران تمام الکترونیک می‌شود

پرداخت 18هزارمیلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه تا پایان سال/ بانک قرض‌الحسنه مهر ایران تمام الکترونیک می‌شود
خلاصه اخبار

فهرست عناوینبه گزارش سیگنال به نقل از اقتصاد آنلاین،  مرتضی اکبری با بیان اینکه این بانک ابتدای امسال یک هدفگذاری برای اعطای حدود یک میلیون و 500فقره تسهیلات بالغ بر 15هزار میلیارد تومان داشته است، گفت: سال گذشته ما یک میلیون و 200هزار فقره تسهیلات پرداخت کردیم که بالغ بر 13هزار میلیارد تومان بود. از ابتدای […]

به گزارش سیگنال به نقل از اقتصاد آنلاین،

 مرتضی اکبری با بیان اینکه این بانک ابتدای امسال یک هدفگذاری برای اعطای حدود یک میلیون و 500فقره تسهیلات بالغ بر 15هزار میلیارد تومان داشته است، گفت: سال گذشته ما یک میلیون و 200هزار فقره تسهیلات پرداخت کردیم که بالغ بر 13هزار میلیارد تومان بود. از ابتدای سال از هدف گذاریمان هم جلوتر رفتیم به طوری که در 6ماه اول سال حدود 8هزار و 700میلیارد تسهیلات به 960هزار نفر پرداخت کردیم.

وی در خصوص رشد منابع بانک افزود: از ابتدای سال منابع بانک 30درصد افزایش یافته است و معوقات هم مثل سابق در سطح همان یک درصد باقی مانده است که این امر باعث می‌شود که وصولی‌های بانک بهتر محقق شود و اینگونه شرایط پرداخت تسهیلات ما هم بیشتر خواهد شد.

اکبری ادامه داد: پیش‌بینی می‌کنیم که در 6ماهه دوم عملکرد ما بهتر هم بشود به طوری که تا پایان سال بتوانیم به دو میلیون نفر حدود 17 تا 18هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کنیم.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران پاشنه آشیل سیستم بانکی را معوقات آن عنوان کرد و افزود: برخی به اشتباه فاکتورهای دیگری را مثل نرخ سود مورد هجمه قرار می‌دهند ولی نمی‌دانند که اگر معوقات پایین باشد نرخ سود هم پایین خواهد آمد و توان تسهیلات دهی هم بالا می‌رود و مشکلات کفایت سرمایه هم حل خواهد شد.

اکبری در پاسخ به دلیل اصلی پایین بودن معوقات بانک قرض الحسنه مهر ایرانخاطرنشان کرد: وام‌های خرد چون ریسک اعتباری کمتری دارند مبالغ پایین آن کمک می‌کند که پایین‌ترین معوقات را داشته باشیم و پیگیری همکاران هم بسیار خوب بوده است و بحث اعتقادی که مردم به قرض الحسنه دارند هم به ما کمک کرده است؛ چون منابع دولت هم پیش ما نیست و مردم سعی می‌کنند منابع مردمی را زودتر برگردانند.

وی در خصوص ریسک برنگشتن معوقات تسهیلاتی که به کمیته امداد پرداخت می‌شود، گفت: اتفاقا معوقات کمیته امداد بالا نیست و گاهی از آنچه همه جا معمول است کمتر هم شده است به طوری که در دو سال گذشته که وسیع‌تر با کمیته امداد کار میکردیم جای نگرانی نداشتیم.

اکبری همچنین کمک به کمیته امداد را یک فرصت عنوان کرد و ادامه داد: چون کمیته امداد به سمت توانمندسازی به جای پرداخت کمک بلاعوض رفته است این برای ما ارزشمند است که بازوی کمیته امداد باشیم.

مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران در خصوص همکاری‌های آینده بانک قرض الحسنه مهر ایران با نهادهای مختلف گفت: در حوزه اشتغال با آستان قدس همکاری را آغاز کردیم و علاوه بر آن برنامه داریم که در همکاری با بنیاد برکت برای ایجاد 30هزار شغل تامین مالی کنیم که بخش عمده آن در 6ماه دوم سال انجام خواهد شد .

اکبری با تاکید بر اینکه بانک برنامه‌ای ندارد که تعداد شعباتش را افزایش دهد، افزود: در حال حاضر بانک حدود 530شعبه دارد و به دنبال این هستیم که ترکیب را به گونه‌ای بهینه کنیم که بانک قرض الحسنه مهر ایراندر تمامی شهرها شعبه داشته باشد.

وی در پایان با اشاره به اینکه بانک تاکید ویژه‌ای بر روی بانکداری الکترونیک داشته است، خاطرنشان کرد: در بانک قرض الحسنه مهر ایران، تمامی فرایندهای تسهیلات‌دهی را به سمت آنلاین شدن می‌بریم. همچنین کار بزرگی که در بانک قرض الحسنه مهر ایرانصورت گرفته است این است که آرشیو اسناد ما کاملا الکترونیک می‌شود و با این کار به مرور زمان کاغذ حذف خواهد شد. در حال حاضر هم تسهیلات دهی در 30شعبه ما بدون کاغذ است و هیچ مدرکی بجز یک کارت ملی و اثر انگشت از افراد نمی‌خواهیم که با این روش سرعت فعالیت‌ها حدود 30درصد افزایش خواهد یافت.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات بانک و بیمه به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.