پرداخت ۳۲۰ هزار فقره تسهیلات ازدواج از سوی بانک مهر ایران

پرداخت ۳۲۰ هزار فقره تسهیلات ازدواج از سوی بانک مهر ایران

به گزارش سیگنال به نقل از ایبنا،

به گزارش ایبِنا به نقل از روابط عمومی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، ازدواج یکی از سنت‌های نیکویی است که در دین مبین اسلام نیز به آن توصیه شده و بنا بر حدیث نبوی هر که ازدواج کند، نیمی از دینش تکمیل می‌شود.

این در حالی است که شرایط دشوار اقتصادی در سال‌های اخیر و نرخ تورم بالا باعث شده برای بسیاری از جوانان مقدور نباشد که نسبت به انجام این امر مبارک اقدام کنند. هزینه برگزاری مراسم، تامین مسکن، تهیه لوازم خانگی و… برخی از مواردی است که قیمت همه آن‌ها در سال‌های اخیر با افزایش‌های قابل توجهی روبرو بوده است. این مسئله باعث شده برخی از جوانان هر چند تمایل به ازدواج دارند، اما از آنجایی که امکان پرداخت این قبیل هزینه‌ها را ندارند، نتوانند ازدواج کنند و حتی نسبت به آن تا حدی هراس داشته باشند. هراسی که بیش از هر چه، ریشه اقتصادی دارد.

یکی از مواردی که برای تسهیل ازدواج جوانان در نظر گرفته شده، وام‌های قرض‌الحسنه ازدواج است. ممکن است این وام‌ها نتوانند تمام هزینه‌های مورد نیاز برای یک ازدواج را پوشش دهند، اما از آنجایی که در سال‌های گذشته با افزایش مبلغ روبرو بوده و تا حدی نرخ تورم را پوشش داده‌اند، قطعاً برای جوانانی که قصد ازدواج دارند، کمک‌هزینه مناسبی محسوب می‌شوند.

تسهیلات ازدواج یکی از شناخته‌شده‌ترین نوع تسهیلات قرض‌الحسنه است که در سطح شبکه بانکی کشور پرداخته می‌شود. دربرگیری و اهمیت این تسهیلات باعث شده برخی از مردم به اشتباه تسهیلات قرض‌الحسنه را صرفاً مترادف با این تسهیلات در نظر گیرند.

کارنامه درخشان بانک مهر ایران در پرداخت تسهیلات ازدواج

بانک مهر ایران به‌عنوان نخستین و بزرگترین بانک قرض‌الحسنه کشور که تمام طرح‌های اعتباری آن بر مبنای عقد قرض‌الحسنه است؛ هر چند فراتر از یک طرح عمل می‌کند و در حال حاضر با 10 میلیون مشتری، بیش از 8 میلیون فقره تسهیلات پرداخت کرده است، اما به‌طور مشخص در حوزه تسهیلات ازدواج نیز عملکرد چشمگیری داشته و سعی کرده تا با پرداخت گسترده تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج، به سهم خود زمینه را برای ازدواج جوانان فراهم کند.

بانک مهر ایران تنها در سال جاری نزدیک به 14هزار و 500 فقره تسهیلات ازدواج به ارزش 7500 میلیارد ریال پرداخت کرده است. این بانک در مجموع 320هزار فقره تسهیلات به ارزش تقریبی 28هزار میلیارد ریال پرداخت کرده است. گفتنی است بانک مهر ایران همواره پیشگام اجرایی کردن افزایش مبلغ تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج بوده و در سال‌هایی که این افزایش مبلغ تصویب شده، پیش از سایر بانک‌ها نسبت به اعمال آن اقدام کرده است.

طرح ویژه بانک مهر ایران برای تسهیل ازدواج جوانان

البته بانک مهر ایران تنها به پرداخت تسهیلات متعارف ازدواج بسنده نکرده و در این زمینه «طرح پیوند مهر ایران» را نیز اجرا می‌کند و در چارچوب ان به مشتریان تسهیلاتی را پرداخت می‌کند که می‌توانند در عین دریافت وام ازدواج، از این طرح ویژه نیز بهره‌مند شوند.

جامعه هدف طرح یکم پیوند مهر ایران افرادی هستند که در سن ازدواج بوده و یا قصد ازدواج در آینده‌ای نزدیک دارند. در این طرح افراد می‌توانند با افتتاح حساب قرض‌الحسنه ویژه پس‌انداز طرح یکم پیوند مهر ایران، از تسهیلات قرض‌الحسنه کمک هزینه ازدواج این بانک تا سقف 400 میلیون ریال با کارمزد 4 درصد برخوردار شوند. البته نخستین موعد برای بهره‌مندی از این تسهیلات کسب حداقل یک سال میانگین است.

افزون بر این افرادی که هم‌اکنون در سن ازدواج نبوده یا والدینی که قصد تامین آتی مایحتاج ضروری ازدواج فرزندانشان در آینده را دارند، می‌توانند در چارچوب طرح دوم پیوند مهر ایران تسهیلات دریافت کنند. در این طرح افراد می‌توانند با افتتاح حساب قرض‌الحسنه ویژه پس‌انداز طرح دوم پیوند مهر ایران، از تسهیلات قرض‌الحسنه کمک هزینه ازدواج این بانک تا سقف جمعی 800 میلیون ریال با کارمزد 4 درصد برخوردار گردند. گفتنی است اولین موعد برای بهره‌مندی از این تسهیلات کسب حداقل 5 سال میانگین است.

بانک مهر ایران امیدوار است با مجموعه این اقدامات توانسته باشد گام‌های مؤثری برای تسهیل ازدواج جوانان ایرانی برداشته باشد و بخشی از دغدغه‌های ایشان و خانواده‌هایشان را در حوزه هزینه‌های مورد نیاز برای ازدواج مرتفع کند. امید که در آینده نزدیک هیچ زوجی نگران هزینه‌های ازدواج خود نباشند و بتوانند با خاطری آسوده و بدون دغدغه مالی تشکیل خانواده دهند.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات بانک و بیمه به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.