پرداخت وام ۲۵۰ میلیون تومانی مسکن/ سود، ۶۷۶ میلیون تومان!

پرداخت وام ۲۵۰ میلیون تومانی مسکن/ سود، ۶۷۶ میلیون تومان!

به گزارش سیگنال به نقل از تجارت نیوز،

به گزارش تجارت‌نیوز، ابوالفضل مهدیار، معاون امور مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان، گفت: افزایش سقف وام ساخت مسکن مصوبه شورای پول و اعتبار و در راستای قانون بودجه سال 1400 و نرخ سود تسهیلات مذکور 18 درصد و باز پرداخت آن 20 ساله است.

وی افزایش قیمت مسکن و کاهش توان مالی شهروندان بویژه اقشار متوسط و دهک‌های پایین را یکی از دغدغه‌های در جامعه عنوان کرد و افزود: به موجب این مصوبه افراد متقاضی سایر طرح‌های وزارت راه و شهرسازی نظیر طرح اقدام ملی مسکن در استان نیز می‌توانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

وی تاکید کرد: رونق بازار مسکن، خانه‌دار شدن اقشار مختلف به ویژه دهک‌های متوسط و پایین و افزایش مشارکت انبوه‌سازان در طرح‌های عمرانی، از مهمترین اهداف اجرای طرح‌های مختلف مسکن در استان است که در این میان اعطای تسهیلات با باز پرداخت بلند مدت می‌تواند نقش موثری در تحقق اهداف این حوزه ایفا کنند.

با توجه به سود 18 درصدی وام 250 میلیون تومانی اقساط ماهانه این تسهیلات حدود 3٫9 میلیون و سود آن در دوره بازپرداخت 20 ساله حدود 676 میلیون تومان خواهد بود (تسنیم).

افزایش وام مسکن روستایی

به گزارش تجارت‌نیوز، در رزوهای اخیر همچنین وام مسکن روستایی دو برابر شد و سقف وام مسکن پرداختی به کارکنان و بازنشستگان عضو صندوق نفت نیز به منظور کمک به تامین مسکن تا 550 میلیون تومان افزایش یافت.

پس از سال‌ها میزان وام نوسازی مسکن روستایی دو برابر شده است. حمید رضا سهرابی، مدیرکل مسکن روستایی بنیاد مسکن درباره جزییات پرداخت وام م100 میلیون تومانی نوسازی مسکن روستایی توضیح داده است که شش بانک از جمله مسکن، تجارت، صادرات، رفاه، کشاورزی و ملت از سمت بانک مرکزی دستورگرفته‌اند که این وام را پرداخت کنند و پیگیری‌ها برای پرداخت این وام از بانک‌های ملی و سپه هم ادامه دارد.

این مقام مسئول به باشگاه خبرنگاران توضیح داده است که سال گذشته مبلغ تسهیلات مسکن روستایی 50 میلیون تومان بود و امسال طبق مصوبه به 100 میلیون تومان رسیده است.

آخرین اخبار حوزه مسکن را در صفحه مسکن تجارت‌نیوز بخوانید.