پرداخت دو هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ازدواج در همدان

پرداخت دو هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ازدواج در همدان
خلاصه اخبار

همدان-مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان گفت: دو هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ازدواج در استان همدان پرداخت شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر ، علی حقیقی گفت: دو هزار و 600 میلیارد تومان تسهیلات ازدواج طی 11 ماهه سال جاری از طریق بانک‌های عامل در این استان به زوج‌های جوان و متقاضی پرداخت شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان عنوان کرد: از ابتدای سال تاکنون 26 هزار و 422 نفر جهت دریافت تسهیلات ازدواج ثبت نام کرده‌اند که تاکنون 80 درصد از این تعداد تسهیلات ازدواج را دریافت کردند.

وی تصریح کرد: در 11 ماهه امسال به 19 هزار و 500 زوج جوان در استان همدان تسهیلات ازدواج پرداخت شده است ضمن اینکه شش هزار و 992 زوج نیز در صف انتظار برای دریافت وام هستند.

وی ادامه داد: حداقل تسهیلات پرداختی برای زوج‌ها 120 میلیون تومان است که این رقم برای خانواده شهدا 240 میلیون و جوانان زیر 23 سال نیز 300 میلیون تومان پیش بینی شده است.

حقیقی با اشاره به افزایش سازمان‌های مردم نهاد جوانان گفت: سال 1400 تعداد 166 سازمان مردم نهاد در استان فعالیت می‌کردند که امسال این تعداد به 176 سمن افزایش یافته است و این سازمان‌ها در 15 حوزه مشغول به فعالیت هستند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان با اشاره به سه برابری برگزاری ستاد ساماندهی امور جوانان در استان گفت: سال گذشته تنها 22 ستاد و کمیته سامان دهی در سطح استان برگزار شده بود که امسال تاکنون این تعداد به بیش از 70 مورد افزایش داشته است.

وی در ادامه به افزایش مراکز ازدواج در دولت سیزدهم اشاره کرد و افزود: قبل از دولت سیزدهم تنها 5 مرکز مشاوره ازدواج با مجوز وزارت ورزش و جوانان در همدان فعالیت می‌کردند که امروز این تعداد به 12 مرکز افزایش یافته است.

مرجع: مهر