پذیره‌نویسی صندوق سرمایه‌گذاری «اعتبار سرمایه نوآفرین» از 6 اسفند 98 آغاز می‌شود

پذیره‌نویسی صندوق سرمایه‌گذاری «اعتبار سرمایه نوآفرین» از 6 اسفند 98 آغاز می‌شود

به گزارش سیگنال به نقل از با اقتصاد، بازار فرابورس ایران از سه‌شنبه ششم اسفندماه به مدت 10 روز کاری میزبان پذیره‌نویسی صندوق سرمایه‌گذاری خصوصی «اعتبار سرمایه نوآفرین» به عنوان نخستین صندوق سرمایه‌گذاری خصوصی بازار سرمایه ایران خواهد بود تا به مدد راه‌اندازی این ابزار جدید مالی، پازل تامین مالی بنگاه‌های اقتصادی و چرخه عرضه اولیه سهام شرکت‌های خارج از بورس بیش از گذشته تکمیل شود.

شهریورماه سال گذشته بود که مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار از تصویب دستورالعمل و اساسنامه نمونه صندوق‌های سرمایه‌گذاری خصوصی (Private Equity Funds) خبر داد.

موضوع فعالیت صندوق سرمایه‌گذاری خصوصی، جمع‌‌آوری منابع مالی و تخصیص عمده آن به سرمایه‌‌گذاری در سهام و سهم‌الشرکه شرکت‌ها با موضوع فعالیت‌های از قبل تعیین شده است و سرمایه‌گذاری صندوق در شرکت‌های سرمایه‌پذیر با هدف کسب و حفظ کنترل شرکت و هدایت سیاست‌های مالی و عملیاتی آن به منظور تحقق اهداف مورد نظر و سپس خروج از شرکت سرمایه‌پذیر صورت می‌گیرد.

مشخصات صندوق خصوصی فرابورسی

حال برای نخستین بار در بازار سرمایه ایران پذیره‌نویسی صندوق سرمایه‌گذاری خصوصی اعتبار سرمایه نوآفرین 35 درصد تادیه در نماد «نوآور» از سه‌شنبه ششم اسفندماه در فرابورس آغاز می‌شود. سرمایه این صندوق 500 میلیارد ریال و ارزش مبنای هر واحد سرمایه‌گذاری یک میلیون ریال است و پذیره‌نویسی این صندوق به مدت 10 روز کاری تا تاریخ بیستم اسفندماه ادامه خواهد داشت.

حوزه فعالیت این صندوق در زمینه محصولات دانش‌بنیان صنعتی با فناوری بالا، داروسازی و تجهیزات پزشکی، فناوری اطلاعات و ارتباطات ونرم‌افزارهای رایانه‌ای، فناوری زیستی، کشاورزی و دامپروری، معادن و فلزات، ماشین‌آلات و تجهیزات و ساخت قطعات و محصولات شیمیایی است. همچنین دوره فعالیت این صندوق 7 ساله بوده و مبلغ پرداخت شده از ارزش مبنای هر واحد سرمایه‌گذاری 35 درصد و مبلغ تعهدشده از ارزش مبنای هر واحد سرمایه‌گذاری 65 درصد است.

کارگزار پذیره‌نویسی صندوق «نوآور» شرکت کارگزاری گنجینه سپهر پارت و شبکه پذیره‌نویسی آن از طریق کارگزاری‌های عضو فرابورس ایران است. از طرفی تعداد کل واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق نوآور 500 هزار واحد است و تعداد واحدهای سرمایه‌گذاری قابل پذیره‌نویسی 350 هزار واحد اعلام شده است. ضمن آنکه تسویه و پایاپای ناشی از معامله واحدهای سرمایه‌گذاری این صندوق دو روز پس از انجام و قطعی شدن معامله (T+2) صورت می‌گیرد.

به گفته مدیرعامل فرابورس ایران این صندوق‌ها را باید حلقه گمشده عرضه‌های اولیه در بازار قلمداد کرد؛ چراکه این صندوق‌ها از طریق تملک در ‌شرکت‌هایی که به اصلاح ساختار نیاز دارند همانند شرکت‌های موجود در بازار پایه، شرکت‌های اخراجی از بورس و خارج از بازار سرمایه به راهبری، هدایت و تزریق نقدینگی به این شرکت‌ها می‌پردازد و ‌بعد از اصلاح ساختار، این دسته از شرکت‌ها می‌توانند در بورس‌ها پذیرش و در بازار سهام عرضه اولیه شوند./  مدیریت ارتباطات فرابورس ایران

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و بازدهی صندوق های سرمایه گذاری به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.