پذیرش بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال به عنوان صنعت رسمی در ایران

پذیرش بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال به عنوان صنعت رسمی در ایران
خلاصه اخبار

بر طبق بیانیه منتشر شده از سوی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی در روز بیست و دوم ژوئیه، کمیسیون اقتصادی دولت ساز و کار استخراج رمز ارز در کشور را به تصویب رسانده است.

عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: «سازوکار استخراج رمزارز به تصویب کمیسیون اقتصادی دولت رسیده است و در نشست آتی کابینه‌ی دولت مطرح و بررسی خواهد شد.»

در اوایل ماه ژوئیه، مقامات رسمی کشور ایران اعلام کردند که تصویب استخراج بیت‌کوین و سایر رمزارزها در حال پیگیری است، در همان زمان رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مدعی شد که بندهایی از این قانون اجرایی به تصویب دولت رسیده است و طبق این قانون استخراج رمزارزها در ایران به رسمیت شناخته خواهد شد.  

در آن هنگام، همتی اظهار داشت که استخراج کنندگان باید به جای خارج کردن ارزهای استخراجی از کشور،  آن را به چرخه‌ی اقتصادی کشور وارد کنند.

هم‌چنین الیاس حضرتی، رئیس کمیسیون اقتصادی، در نشست اخیر این کمیسیون اعلام کرد که هم‌اکنون رمزارزها از سوی دولت به رسمیت شناخته می‌شوند، وی در ادامه اظهار داشت: «ما معتقدیم صنعت رمزارز باید به عنوان یک صنعت رسمی در ایران شناخته شود و از مالیات و درآمد‌های گمرکی آن استفاد کرد.»

شکل‌گیری صنعت استخراج ارز دیجیتال در ایران

سرخط خبرهای امروز حاکی از آن است که در روز دوازدهم ژوئیه، کمیسیون اقتصادی طرح تعرفه‌ی برق استخراج‌کنندگان رمزارزها را تکمیل کرده است. همایون حائری،  معاون وزیر نیرو، توضیحی در خصوص تعرفه‌ی دقیق این طرح ارائه نداده است، اما به گفته‌ی وی، تعرفه‌ی برق استخراج‌کنندگان رمزارز بر طبق عوامل بازار از جمله قیمت سوخت در خلیج فارس متغیر است.

همچنین دیروز جمال ارونقی، معاون فنی و امور گمرکی جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت که هنوز مجوز واردات دستگاه‌های استخراج رمزارز صادر نشده است. وی در ادامه اظهار داشت در صورتیکه دولت واردات دستگاه‌های استخراج رمزارز را به تصویب برساند، گمرک ایران، سیاست‌ها و چارچوب‌هایی در این خصوص ارائه خواهد داد.

در مقابل، امروز هیئتی از دولت هند پیشنهاد دادند که استفاده از رمزارزها غیرقانونی اعلام شود و معاملاتی که بر پایه‌ی رمزارزها انجام می‌شود، تحریم شوند.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای ارز دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را از کافه بازار دریافت نمایید.