پذیرش استیبل کوین و CBDC حتمی است

پذیرش استیبل کوین و CBDC حتمی است

به نظر می‌رسد که ایالات متحده به سمت ایجاد ارز دیجیتال بانک مرکزی خود (CBDC) حرکت خواهد کرد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، اندرو ماس (Andrew Moss) و آلکش شاه (Alkesh Shah) استراتژیست‌های بانک اف آمریکا (Bank of America) در یادداشتی در 24 ژانویه بیان کردند که CBDCها «تکامل اجتناب‌ناپذیر ارزهای الکترونیکی امروزی هستند».

این تحلیلگران نوشتند:

ما انتظار داریم که پذیرش و استفاده از استیبل کوین برای پرداخت‌ها طی چند سال آینده به میزان قابل‌توجهی افزایش یابد زیرا مؤسسات مالی راه‌حل‌های نگهداری دارایی‌های دیجیتال و راه‌حل‌های معاملاتی را بررسی می‌کنند و شرکت‌های پرداخت فناوری بلاک‌چین را در پلتفرم‌های خود گنجانده‌اند.

در همین حال، گزارشی در 20 ژانویه با عنوان «پول و پرداخت: دلار آمریکا در عصر تحول دیجیتال» از سوی بانک فدرال رزرو (FRB) مزایا و معایب پذیرش احتمالی CBDC توسط ایالات متحده را بررسی کرد.

در این بررسی بیان شده است که آیا یک CBDC به طور بالقوه می‌تواند “سیستم پرداخت داخلی ایمن و مؤثر” را برای خانوارها و مشاغل به ارمغان آورد، زیرا “سیستم پرداخت همچنان در حال تکامل است” که احتمالا منجر به “گزینه‌های پرداخت سریع‌تر بین کشورها” می‌شود.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را دریافت نمایید.