بررسی پتانسیل های سودآوری نماد کچاد (معدنی و صنعتی چادرملو)

بررسی پتانسیل های سودآوری نماد کچاد (معدنی و صنعتی چادرملو)
خلاصه اخبار

شرکت معدنی و صنعتی چادرملو یکی از بزرگترین مجموعه های فعال در زمینه استخراج و فرآوری سنگ آهن در کشور می باشد که پتانسیل های فراوانی برای سودآوری دارد.

در بین شرکت های حاضر در بورس اوراق بهادار، شرکت چادرملو زنجیره تبدیل سنگ آهن به فولاد را به طور کامل در اختیار دارد، در حالی که سایر شرکت ها فقط بخشی از این زنجیره را دارا می باشند. نمودار زیر زنجیره تولید چادرملو را نشان می دهد. این شرکت در سال گذشته مجبور بود برای تولید فولاد، اقدام به خرید آهن اسفنجی کند اما از بهار امسال واحد تولید آهن اسفنجی شرکت به بهره برداری رسید که به افزایش سودآوری شرکت کمک به سزایی خواهد کرد.  

بررسی پتانسیل های سودآوری نماد کچاد (معدنی و صنعتی چادرملو)

نمودار زیر عملکرد ماهانه شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در پنج ماه ابتدایی امسال را نشان می دهد. همانطور که مشاهده می شود، روند فعالیت شرکت از وضعیت مناسبی برخوردار است. کچاد در پنج ماهه موفق به ثبت فروش 4000 میلیارد تومانی شده است. شرکت در مدت مشابه سال قبل حدود 2200 میلیارد تومان فروش به ثبت رسانده بود که نشان از پیشرفت خوب شرکت است.

بررسی پتانسیل های سودآوری نماد کچاد (معدنی و صنعتی چادرملو)

حاشیه سود عملیاتی در سه ماهه بهار با یک پیشرفت خوب به 54 درصد رسیده است. پیش بینی می شود با راه اندازی کامل واحد اسفنجی، سال 98 حدود 2.1 میلیون تن شمش تولید و فروخته شود. پیش بینی می شود شرکت بتواند به راحتی در انتهای سال مالی 98 به فروش حدود 10 هزار میلیارد تومانی دست پیدا کند. با احتساب حاشیه سود عملیاتی فعلی و همچنین حدود هزار میلیارد میلیارد تومان درآمد غیر عملیاتی امکان دستیابی به سود خالص 6 هزار میلیارد تومانی کاملا منطقی به نظر می رسد؛ لذا پیش بینی می شود برای سال مالی جاری کچاد به ازای هر سهم 130 تا 150 تومان سود بسازد. لذا کچاد را می توان یکی از گزینه های مناسب برای سرمایه گذاری در شرایط کنونی بازار دانست. پیش بینی می شود شرکت به راحتی بتواند از قیمت فعلی (550 تومان) حدود 700 تومان رشد کند.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای سهام به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را از کافه بازار دریافت نمایید.
برچسب‌ها