پایان همکاری بانک Barclays با صرافی ارز دیجیتال Coinbase

پایان همکاری بانک Barclays با صرافی ارز دیجیتال Coinbase
خلاصه اخبار

خبرگزاری رویترز به نقل از یک منبع آگاه اعلام داشت از این پس بانک بین‌المللی بارکلیز (Barclays) ارائه خدمات بانکی به صرافی ارز دیجیتال Coinbase را متوقف خواهد کرد.

همکاری این دو سازمان که در ماه مارس سال گذشته با گسترش این صرافی در اروپا شکل گرفته بود، با این اقدام بانک بارکلیز پایان خواهد یافت. همکاری موجود بین صرافی کوین‌بیس و بانک بارکلیز موجب تسهیل فرایند خرید رمزارزها با پوند انگلیس و همچنین تسهیل برداشت وجوه برای کاربران این صرافی می‌شد. بانک بارکلیز از اظهارنظر درخصوص اتمام این همکاری خودداری کرد و صرافی کوین‌بیس نیز به درخواست‌های مکرر برای ارائه توضیحات پاسخی نداد. خبر پایان این همکاری اولین‌بار روز چهارشنبه در وب‌سایت کوین‌دسک (CoinDesk) منتشر شد.

بانک‌های بزرگ جهان عموماً به همکاری با شرکت‌هایی که با بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال سروکار دارند، تمایلی نشان نمی‌دهند. دلیل این بی‌میلی نیز نگرانی درخصوص استفاده این رمزارزها برای مقاصد پولشویی و احتمال توقیف آن‌ها در آینده نزدیک توسط قانون‌گذاران است.

نتایج مطالعه‌ انجام شده توسط CryptoUK نشان می‌دهد که سه چهارم از کسب‌‍وکارهای مرتبط با رمزارزها در بریتانیا مجبور به استفاده از بانک‌های خارجی هستند؛ چراکه استفاده از خدمات بانک‌های داخلی برای آن‌ها دشوار است.

به گفته اقبال گاندام، رئیس اتحادیه CryptoU، حتی مشاغلی از جمله طراحی صفحات وب که به ارزهای دیجیتال مرتبط نبوده و تنها در حوزه رمزنگاری فعالیت دارند نیز برای افتتاح حساب بانکی با مشکلاتی روبه‌رو هستند. در ادامه نیز افزود حتی خود این اتحادیه نتوانسته در بانک‌های اصلی بریتانیا حسابی افتتاح کند.

وی اظهار داشت که این موانع منجر به هزینه‌های عملیاتی اضافه می‌شود و گاهی شرکت‌های بریتانیایی را مجبور به افتتاح حساب در خارج از کشور می‌کند. به علاوه عدم آگاهی از رویه دسترسی آسان به امور بانکی نیز این سختی‌ها را تشدید می‌کند. وی در ادامه اعلام کرد:

ما فقط می‌گوییم صنعت بانکداری به رمزارزها علاقه‌مند نیست و کاری از ما برنمی‌آید اما باید از آن‌ها بپرسیم که خواسته‌های آن‌ها دقیقاً چیست و از ما چه انتظاراتی دارند؟

مدیر اجرایی کوین‌بیس در بریتانیا اظهار داشت که امضای قرارداد با بانک بارکلیز در ماه مارس سال ۲۰۱۸ کمی زمان‌بر بود چراکه این بانک باید از اجرایی شدن دستورالعمل‌های مبارزه با پولشویی در کوین‌بیس اطمینان حاصل می‌کرد.

نظارت بر رمزارزها در بریتانیا و اتحادیه اروپا بسیار محدود است اما کوین‌بیس جهت ارائه خدمات مرتبط با ارزهای فیات در ۲۳ کشور اتحادیه اروپا مجوز دارد. بسیاری از افراد پیش از خرید و فروش رمزارزها، ارزهای فیات (ارزهایی که توسط دولت‌ها به رسمیت شناخته می‌شوند) را به حساب خود در این صرافی واریز می‌کنند.

به گزارش رویترز در ماه آوریل، بانک‌های بزرگ همچنان تمایلی به درگیر شدن در بازارجهانی رمزارزها ندارند اما شرکت‌های بزرگ و صندوق‌های سرمایه‌گذاری ریسک‌‌پذیر، پول خود را به این عرصه سرازیر کرده‌اند.

برای مشاهده جدیدترین تحلیل ها، اخبار، مقالات و قیمت های لحظه ای ارز دیجیتال به وب سایت سیگنال مراجعه و یا اپلیکیشن سیگنال را از کافه بازار دریافت نمایید.